Ütleme nii, et prooviauto oli kollast värvi. Ning mitte mingit kahvatukollast. See oli ikka kollane mis kollane! Pilku sealt ikka ei pööra, märkamata see sõiduriist ei jää.

Siiski jäi see märkamata. Nimelt ei märganud ühe musta värvi Nissan Juke omanik, nooremapoolne naisterahvas, et need kaks autot on sama marki ja ka väliskujunduselt pigem sarnased. Hea minut kulus tõdemaks, et see uus uhke kollane hobune on selle pisut kasutatud musta lähedane sugulane.

„Oi, kui kift!, „Oh, kui lahe!“ käis tumeda Juke omanik seejärel ümber kollase auto, mille kollasuse musta värvi detailid eriti uhkelt esile tõid.

Seega: vähesega võib teha palju. Veidi teistsugused jooned ninaosas, vallatust juurde saanud esituled, katuseluuk – ja juba ongi teine minek.

Magustoiduks võib veel lisada, et kere värvi on võimalik tellida ka salongi, lisaks saab värviliste liistakutega muuta värviliseks veljed. Need liistakud käivad hõlpsalt ära ning nii saab piisavalt edev autoomanik värvirõhkudega mängida.

Avatud katuseluugi alla võib aga tõmmata võrgu – tuul ei sasi juukseid.
Kuidas selle „teise minekuga“ Juke minek tegelikult oli? 1,2 liitrit bensiinimootorit ning kuus käiku tegid piisava, et sõita ja vahetevahel endale ka veidi vallatust lubada.

Kütusekulu, mille seisu ma proovisõidu algul nulli ei vajutanud, langes küll tuntavalt, aga mitte alla 7,4 liitri taset 100 km kohta.

Kes aga kokkuhoidu taga ajab, otsigu seda diiselmootoriga Jukede seast.
Aga veel. Jukes istud ka parajalt kõrgel, nii on linnas asjadest hea ülevaade. Igatahes oma autosse tagasi istudes tekkis kohe tahtmine istet kõrgemale seada.

Mida aga maamees võiks sellest sõiduriistast arvata?

a) Esiteks peaks ta olema kindel, et pori erksavärvilist autot liiga sageli pesemist vajavaks ei muudaks
b) Teiseks tuleks tal mõelda, kas edevatele detailidele kulutatav raha on tema jaoks investeering
c) Kolmandaks on autosid, mis ebatasaseid teid paremini taluvad.
Uus Juke on teie oma, kui hangite kusagilt vähemalt 15 000 eurot, parem aga juba 20 000. Kes väga tahab, saab ka nelikveo.