Osa sellest lausest on vale ka. Muidugi tõmbab ta pilke, juba oma suuruselt. Aga ta pole mingi musklimees, vormide väljapoole pungitaja. Ta lihtsalt on selline nagu on, oma esivanemate vääriline ja osalt neist ülegi.

Seisva auto võlu

Vähesed autod on sellised, mis võluvad ilma sõitmatagi. See auto võlub. Näiteks soojaks mineva rooliga. Ning peale selle, vabandust, ennekõike, püsib see rool ka hästi peos. Ning näeb kena välja.

Nahkistmed muidugi ja nende juurde kuuluvad elektriliselt reguleeritavad istmed. Istmesoojendus ka tagaistmetel. Ning istmete ventilatsioon. Ühesõnaga: auto nii talve kui suve tarvis.

Grand Cherokee suudab (talve jaoks) end ise ka kõrgemale tõsta. Või madalamale lasta - see sõltub juba sellest, kustpoolt asju vaadata. Aga kasu on mõlemat pidi tuntav.

Kui hanged on ikka nagu tänavu, siis tuleb ka autol end üles pumbata ja seejärel läbivust näidata. Ütlen ausalt, meetrise hangega võitlema ei läinud, aga 40sentimeetrist sööb see sõiduriist küll. Isegi sahinal. Ta mäletab hästi oma minevikku ja seda, mis eesmärgil tema esiisad üldse ilma sündisid.

Spordiga ei vallatleta

Grand Cherokee on väga paindlik. Kui on lumi, saad suunata auto käitumist, keerates lüliti suunda "Lumi". Kui on liiv, saad parema läbivuse tagamiseks valida liiva. Kui on mägi, saad kasutada mägipidurit.

Kui su süda kisub vallatuste poole, saad kasutada seadet "Sport". See annab masinale vabaduse, teile aga kohustuse. Ja uskuge, vabadus, mida taotleb endale 3,6 liitrine mootor, on küllalt suur. Kellel hobusega tegemist olnud, võiks režiimi "Sport" võrrelda olekuga „peru".

Aga õige taltsutaja ju teatavat perusust otsibki.

Jõu andmise kõrval võtab "Sport" maha takistused, mis muidu on mõeldud vahendama juhi oskusi ning teeolusid. Pidurid jäävad siiski alles, aga keskmiste oskustega juhi käes on "Sport" libedaga küll üsna kapriisne. Proovige esialgu turvalistes tingimustes!

Muidu on auto vägagi turvaline. Ikkagi Ameerika Ühendriikide Liiklusohutuse Uurimise Instituudi "Turvalisim Valik"! Reklaamlause kinnitab, et autol on enam kui 45 erinevat turvalisussüsteemi, mis oma harmoonilise tööga on suutelised sellist kindlust tagama, sealhulgas elektrooniline stabiilsusprogramm, ümberrullumisvastane seade, adaptiivne püsikiirusehoidik, pimenurga detektor jpm.

Rahulikku kontserti teile!

Neile, aga, kes sportimise asemel aeglast ja soliidset kulgemist otsivad, sobib Grand Cherokee samuti. Pane muusika mängima (mis muusika, terve kontserdisaal!) ja kulge. Tunne on kindel ja veidi muretugi. Eeldusel, et sul on see paks tengelpung, millest loo alguses juttu oli.

Muidugi võime me kogu luksuse kuulutada tarbetuks. Aga kui mugav on ikka vajutada võtmele või nupule lae esiservas ja oodata, kuidas soliidse käginaga avaneb pagasiruumi luuk. Ühesõnaga, vajutad, astud autost välja ja jõuad avatud pakiruumi juurde.

Kindlasti on Grand Cherokee paslik partner aga neile, kes alatasa unustavad kaugtuled lähitulede vastu vahetada ja nii kolleegide silmi pimestavad. Nimelt lähevad kiiruse kasvades kaugtuled ise põlema ning vahetuvad maha pidurdades teise auto tulede vihus lähituledeks.

Ühesõnaga: andke tuld!