Kehtivusaja pikenemine on oluline eelkõige A-kategooria juhtimisõiguse taotlejaile, kuna kaherattaliste sõidueksamite ajad sõltuvad aastaajast ja  ilmastikuoludest.

Erinevatel aastatel on ARK vastu võtnud A-kategooria eksameid ka novembris ja detsembris ning seda üldjärjekorra väliselt, võttes ühendust nende isikutega, kes on ennast A-kategooria eksamile ootejärjekorda pannud.

Muudatusest tulenevalt ei ole enam ohtu, et soodsate ilmade puudumisel sooritatud teoorieksam kevadeks aegub. Seetõttu ei ole põhjust muretsemikse ka neil, kes sellel aastal mingil põhjusel sõidueksamit sooritanud ei ole.

Sõidueksami sisu on saanud täiendusi sõiduharjutuste näol. Mootorrattajuhi sõidueksami harjutuste osas tuleb taotlejal sooritada 5 kohustuslikku harjutust - sammkiirusel sõitmine, slaalom, sõitmine 50 km/h ja pidurdamine ning etteantud kohas seisma jäämine, takistusest ümberpõige 30 km/h ja 50 km/h kiirustel (2 harjutust). Eksamineerija võib veel kontrollida vajadusel kuni 2 harjutuse sooritamist.

Üheks oluliseks muudatuseks A-kategooria eksamil on turvanõuete täpsustamine. Sõidueksami andmisel peab eksamineeritaval seljas olema turvariietus ja ta peab kasutama nõutavat turvavarustust - motokiiver, mootorratturi saapad või muud kinnised hüppeliigesekaitsega saapad, kaitsekindad, vähemalt põlve-, õla- ja küünarliigesekaitsmed.

Kui senini võis automaat käigukasti piiranguga taotleda ainult B-kat sõiduki juhtimise õigust, siis uue määruse kohaselt laieneb see võimalus kõikidele kategooriatele.

Määrusemuudatus näeb ette, et juhiloa duplikaat väljastatakse edaspidi 10ks aastaks va esmase ja piiratud juhtimisõiguse