Kellele niisugune disainikompu mõeldud on? Ilmselt nooremale rahvale. Veelgi täpsemaks minnes: parajas eas, juba juhilubadega neidudele, kes teinekord ka (oma) poisi sõidule kutsuvad.

Eriti särts ning noorematele paslik on muidugi sisekujundus, kus välisvärv on tõmmatud (siiski mahedamas toonis) ka armatuurlauale ning istmekatetesse. Julge on ka lahendus, kus kõiksugu juhtnupud on tõstetud lausa omaette paneelile, mille ülaosa vääristab puutetundlik ekraan. Häbenege, konservatiivid!

Aga miks selline sõiduriist ei võiks rõõmustada ka eakamat rahvast, kel lapsed juba ilmalaanes laiali? Kel natuke rohkem majandusjõudu, võiks seda kaaluda valikuna Renault odavama sugulase Dacia asemel. Igav ei hakkaks selles detailirohkuses kindlasti!

Senised kahe-inimese avaldused ei tähenda siinjuures sugugi, et tagaistmele keegi ei mahu. Mahub, aga üleliigseid lootusi jalgade sirutamisele ei maksa panna. Seega kaks pluss kaks.

Pakiruum on samas selline, et hea mõtte tekkimisel võiks autotegijad selle arvelt tagaistmele mõne sentimeetri lisaruumi anda.

Esimene, ootamatu ja omapärane on tegelikult aga mitte Clio väljanägemine, vaid mootorivaliku üks pärleid, 0,9-liitrine T Energy TCe S&S. Ainuüksi nime annab juba kirja panna!

Kas selle mootoriga ka sõita saab? Saab, saab. Kahekesi saab, neljakesigi saab. Isegi mööda sõita saab ning seda ka piirkiiruse ülemise piiri lähedal. Ikkagi 90 hobujõudu.

Ainus, mida alla-liitrine mootor talle avaldatava surve vastumärguandena kasutab, on vurin – selline, nagu tekkis väiksena vurri vajutades. Aga võib-olla pole seegi naturaalne, vaid helidisainerite sünnitis.

Suuremal kiirusel vurin kaob, peitudes veidi ka tuule mühina taga. Tuule mühinast nii palju, et ta on olemas, aga raadio kuulamist ei sega. Kes muidu ei saa, võib selles kahinas näha ka võrdelisust sõidukiirusega.

Alla-liitrise pelgajatel on võimalus valida näiteks 1,2ne bensiini või 1,5ne diiselmootor.

Rahumeelse sõidu korral lubatakse 0,9-liitrise T Energy TCe keskmiseks bensiinikuluks 4,5 liitrit sajale. Samas kihutab Clio sportlik välimus ka veidi särtsakamalt gaasipedaalile vajutama ja ehkki proovisõit kulges piirkiirust ületamata, tuli saja km kohta veel lisaliiter ohverdada.

Juhitavuse ja pidurite kohta tõi äkilise ning selge hinnangu ootamatu pidurdamis- ja kõrvale keeramise vajadus. Auto kuuletus tõesti väga kiiresti ning otsustavalt.

Seega: kui teil on mõõdukal määral maailmaga kaasa jooksmise tahet ning pisut rohkem raha, kui hädapärase sõiduriista soetamiseks tarvis, jalutage igaks juhuks Renault salongist läbi. Clio teeb teile/jääb teile igatahes silma.