Ühesõnaga: võtad seina äärest sinise Rio ja istud sisse. Varasem kogemus ütleb, et see on üks.... no tavaline auto. Ainult et enne pead end kokku pakkima, kui sisse istud.

Ei pidanud pakkima. Tuttmütsi tutt ei ulatunud ka laeni. Ning jalad ulatusid pedaalideni parajal moel.
"Võite ka roolisoojendust kasutada," lausus müügimees. Natuke nagu muuseas, et see on ju igatpidi loomulik, et pisikesed Kiad suudavad oma rooli soojendada.

Rool läks soojaks jah. Rohkemgi kui soojaks. Õnneks sai soojenduse ka välja lülitada.
Salong lasi ka ennast üsna kiiresti soojaks kütta. Istmesoojendusel oli mitu töövarianti.

Üllatuste jada aga jätkus. Kojamehed hakkasid lörtsipiiskade järel ise tööle. Muidugi pole see tänapäeval haruldus, aga seda mõõtu tegelaselt poleks lootnud.

Edasine oli juba teada. Et kütusepaagi luuki sai salongist kangikesega avada. Et külglibisemist hakkas Rio raginal peatama. Neli elektriakent. Tagumise akna soojenemise saatel puhastusid jääst ja lumest ka küljepeeglid.

Seega: kõik see, mida oskad oodata ja lisaks see, mida ei oska. Rool oli sinna toodud nuppude ja hoovakestega täidetud.

Sõitjana oli Kia päris tragi. Edasiminejana püüdlik. Ning teed haaras ka päris meeldivalt, sealhulgas lumevaaludega teed. Ainult et ratta alt paiskuv lörts kõrises niiviisi rattakoopasse nagu ulatunuks pritsmed salongi välja. Suvel aga seda muret, teadagi, pole.

1,4 liitrine bensiinimootor oli jagatud kuue käigu vahel, mis langetas keskmise kütusekulu nii 500-kilomeetrise proovisõidu (linn pluss maa) lõpuks 6,3 liitrini 100 km kohta.

Aga ilu? Ilu patta ei panda, kui auto alghinnaks määratakse 12 000 eurot. Eks ta pisut pisikeseks ja ümaraks jääb, et ilusate hulka kandideerida.

Ütleme nii nagu naistele öelda ei tohiks: ta on talutavalt kena. Mõistuseabieluks piisab. Seltskonnas uhkustada ei saa, aga kodus askeldamiseks - tipp-topp.

Sisekujundus on kui mitte kena, siis vähemalt huvitav. Kuigi klahvid esi- ja tagaakna soojenduse jms tarvis tundusid üllatavalt vanamoodsatena. Sõrm sobis neile aga päris kenasti.

Kokkuvõttes: kes ei soovi suurt autot ning kes pole ka heast varustusest väga huvitatud, saab
sõbraliku sõiduriista mõistliku hinna eest. Väga hea varustus põrutab hinnale kolmandiku otsa.

Huvi võiks see auto pakkuda neile peredele, kel suurema auto huvi veel või siis enam ei ole. Pakiruumi poeskäigu või ka kaugemal asuvalt aiamaalt tuleku tarvis leidub piisavalt.

Jah, pakiruumi põrand on kuidagi klõbisev ja justkui liialt kerge, see-eest endis end aga kokku klappida ning autost välja tõsta. Jõuluaja järel oli sellelt kuuseokkaid niiviisi üsna hõlbus eemaldada.