Mida siis teha, et talumeeste toodang jõuaks tarbijani ilma, et vahendajad kena summat vahelt taskusse ei paneks? Lahendus on täitsa olemas, leidsid vestlusringis osalejad.

“Teha tuleb midagi, mida ei saa teha Nopri või Pajumäe talu üksi,” ütles Maaülikooli õppejõud Tiiu Ohvril. “Tarbijat tuleb harida, et ta poleks tõugatud jaekaubanduse leti ette, vaid tarbija hakkaks ise küsima, mis toodet ta tahab.”

Ka vestlusringi juhtinud Wend nentis, et võim on tegelikult tarbija käes, aga tarbija ei oska valikuid teha, kuna on vähe haritud.

Tippkokk Angelica Udeküll lootis, et aja jooksul muutuvad inimesed teadlikumaks sellest, mida nad oma toidulauale panevad. Ta tõi näite kümne aasta tagusest ajast, kui kõik restoranid armastasid pakkuda Vahemere köögi roogi. Nüüdseks on aga Vahemere köök kodudesse jõudnud. “Kui praegu teevad tipprestoranid niinimetatud maltsast ja Liivimaa Lihaveise lihast süüa, siis viie või kümne aasta pärast on see trend kodudesse jõudnud,” lootis ta.

Kõik osalejad kinnitasid, et tasub eelistada naturaalseid ja võimaluse korral talust pärit toiduaineid. “Siis tead, kelle munad on sul külmkapis ja kelle lehm on seal oleva piima lüpsnud,” selgitas Tiit Niilo.