Fiat Freemont: Teekond Itaalia moodi

                     
Maaleht
Fiat Freemont: Teekond Itaalia moodi
Foto: whatcar.ee
.

Fiat Freemont on esimene Itaalia autotootja Fiat S.p.A. ning Chrysler Corporationi koostöös valminud sõiduk, mis pärast firmade 2011. aastal toimunud "laulatust" Eestis müügile saabus. Olgugi sisuliselt tegemist Dodge Journey (eestik. teekond) mudeliga, kannab Euroopa versioon uhkelt punast Fiati logo.

Fiatipunast leiab ka kabiinist. Näiteks uue näidikuploki ning keskkonsooli puutetundliku ekraani taustast, roolil ilutsevast firmamärgist rääkimata. Kapoti all tuksuv kahes erinevas võimsuses pakutav 2-liitrine diiselmootor on samuti Itaalia päritolu, aga hinnakirja võimsaim jõuallikas – 280 Hj arendav V6 bensiin – pärineb siiski Ameerikast.

Nagu ka lõviosa ülejäänud autost. Euroopa tarvis käidi üle veermik, muudeti pisut välisdetaile (sulandumaks paremini Fiati korporatiivdisaini) ning parendati materjale sõitjateruumis. Ja õigesti tehti. Kui Dodge`i nime all müüdi Journey’t Euroopas vaid marginaalsetes kogustes, siis Freemont on osutunud pärast pisikest lihvi küllaltki edukaks.

Tõsi, suur osa sellest menust tuleb kanda Fiati turundus- ja müügikanalite rohkusele, mida vaasema Chrysler/Dodge omaga võrreldes on Euroopas kordades rohkem. Siiski, pärast proovisõitu tuleb tõdeda, et selle raha eest on Freemont’is autot enam kui küll.

Liigitada on Freemont’i üsna keerukas. Oma kandilise ja maskuliinse välimuse, suurte rataste ning kõrge kliirensiga meenutab ta esmapilgul puhastverd maasturit.

Lähemal uurimisel selgub, et pigem oleks nagu tegemist ikkagi krossoveriga, sest suur osa müüdud sõidukitest on esiveolised. Tänu seitsmele istekohale võiks aga huviliste hulka liigitada ka mahtuniversaalide austajad.

Mulle tundub õiglane kõrvutada Freemont’i siiski pigem näiteks Nissan Qashqai+2 või Chevrolet Captivaga. Oma olemuselt, sõiduasendilt ja nelikveo võimalustelt sobitub Fiat minu arusaamist mööda sellesse ritta paremini. Päris mahtuniversaalid on sõiduautolikumad ja pakuvad ka rohkem siseruumi. Vähemalt parimad neist.

Freemont’i keskmises istmereas on jalaruumi küllaga, lisaks saab istet soovi korral pikisuunas nihutada. See aga ei päästa Fiati sarnaste masinate tüüpveast – mugavaks äraolemiseks jääb kõige tagumises reas ruumi väheks. Mainimata ei saa jätta sedagi, et kõiki istmeid kasutades muutub pagasiruum imeväikeseks.

Õnneks võeti Ameerikast üle nutikas istmete klappimissüsteem. Viimase istmerea seljatugesid on imelihtne aasast sikutades põrandaks maha keerata. Kui säärast trikki oskavad enamus tänapäevastest mahtautodest, siis Freemontile sarnaselt sama lihtsalt rihmast seljatugesid taas püsti tõmmata, suudavad neist vaid vähesed. Sisuliselt saab kogu protseduuri teostada kasvõi ühe käega ja ilma autosse sisse ronimata.

Ka küljeuksest tagaistmetele ronimine on tehtud inimlikult mugavaks. Keskmine rida sõidab nii pikalt ettepoole, et tekkinud pilust mahub tõepoolest läbi ka täiskasvanud inimene. Iseasi muidugi, kas keegi peale laste sinna üldse ronida tahaks.

Seega pikemale reisile minnes tasub vanaemad-vanaisad siiski koju jätta või lennukiga sihtpunkti saata. See-eest 4-5 liikmelise pere tarvis on Freemont ideaalne reisikaaslane.

Diiselmootori maneerid on väljapeetud ja soliidsed ning jõudu jagub juba madalatel pööretel. Sõit sujub küllaltki vaikselt ning mis veelgi tähtsam – säästlikult. Hoolimata Fiati ligi 2-tonnisest tühimassist jääb keskmine kütusekulu maanteel kuue liitri kanti 100 km kohta.

Proovisõiduauto käike tuli käsitsi vahetada, kuid võimaluse korral eelistaksin ise pigem automaatkastiga versiooni. Sobib ehk Freemont’i olemusega kuidagi paremini kokku. Hinnavahe pole samuti suur ning lisaks saate kaasa ka nelikveo, mida manuaalile ei pakutagi.

Sõidab Freemont mugavalt, seda lisavarustusse kuuluvatest 19-tollistest velgedest hoolimata. Veidi naljakas on vaid nende suurte ja ägedate velgede sees vaadata pisikesi pidurikettaid, mis oleks pärit justkui Fiat Bravolt. Seisma jääb Freemont nende abil siiski täiesti probleemideta.

Samas võib auto käitumist nimetada piisavalt “euroopalikuks”. Selle all pean eelkõige silmas õõtsumise puudumist ning kindlat juhitavust, millega sarnased sõidukid teispool Atlandi ookeani eriti ei hiilga.

Reisiautole kohaselt leidub Freemont’i kabiinis laekaid ning riiuleid igale maitsele ja ega paha pärast nimetatud teda Dodge`i aegadel ratastel riidekapiks.

Eksootilisemaks näiteks on juhi kõrvalistme alune peidik, mille avamiseks tuleb istmepadi üles käänata. Aga laekaid jagub ka tagaistujatele ning juhtki saab kõik vajaliku käepäraselt ära mahutada.

Siiski leidub salongis paar ergonoomilist möödalasku. Armatuurlaua püstine keskosa on üsna lai ning soonib juhi parema jala põlve küllaltki valusalt. Samuti asetseb käigukang veidi liiga taga, tehes paariskäikude lülitamise ebamugavaks. Lisaks on keskmine käetugi tänu käsipiduri kangi paiknemisele kitsavõitu, mistõttu rooli hoides muutub küünarnuki toetamine võimatuks.

Edasi lugege portaalist whatcar.ee.
Logi sisse

Logi sisse kasutades oma
Facebooki, Twitteri või Google'i kontot või e-posti aadressi.


Nimi
Kommenteerimistingimused

Maaleht - viimased uudised
Külad oma kuulsuste kannul
23. august 2014 17:02
Külad oma kuulsuste kannul
Mõnda maakohta külastades on tavaline küsimus, et kas siin ikka lapsi ka elab ja kooliharidust antakse. Viljandimaal Suure-Jaanis saavad mõlemad küsimused õnneks jaatava vastuse. Pildil joostakse võidu ümber Suure-Jaani järve.
Kui sul pole heliloojaid Kappe, olgu vähemalt Hugo Hommik, Romeo Mukk või Eve Loode, kellega võib uhkustada Suure-Jaani vald.
Üksmeel, mis hämmastas kogu maailma
Balti kett lookles Eestis enam kui 211 kilomeetrit Tallinnast Rapla ja Türi kaudu Viljandisse, sealt Eesti-Läti piirini.
23. augustil 1989 moodustatud inimkett läbi kolme Baltimaa kujunes enneolematult võimsaks ja selge sõnumiga aktsiooniks. See oli tee vabadusele.
Küsitlus: Millises paigas olite teie 1989. aasta 23. augustil? Loosime Facebookis välja kolm Maalehe termostassi! (20)
23. august 2014 08:50
Turgutus aiatööst väsinud kätele
Võtke lusikatäis meresoola, värskeid või kuivatatud roosi kroonlehti, 2–3 lusikat piimapulbrit ja paar tilka oliiviõli. Valage see kõik üle sooja veega ning leotage käsi paarkümmend minutit.
Kui jalad on väsinud, siis leiame ikka hetke, et istuda ja jalgu puhata. Samas ei tohiks ka oma käsi unarusse jätta.
Milline on parim ilm mõrvaks? (8)
22. august 2014 15:50
Milline on parim ilm mõrvaks?
Ilma mõju kuritegudele teadis ka staardetektiiv Sherlock Holmes. Selles filmikaadris käib võitlus elu ja surma peale: Holmes (Vassili Livanov) on vastakuti oma põhivaenlase James Moriartyga (Viktor Jefremov).
Kas õnnetustel ja kuritegudel on seost ilmaoludega, sellele aitab vastuseid leida kohtumeteoroloogia.
Maainimese peas sünnivad pöörased lood
Läsna külateatri etendus “Kriminaalne lugu Pulli pubis” on jõudnud kohta, kus rahvas näeb 500eurost.
Kuhjavere X külateatrite festivalil Viljandimaal meeldisid publikule eriti need lood, mille trupid olid ise välja mõelnud ja lavale seadnud.
Mesilaste vaenlased: ilm, kiskjad ja rumal mesinik
Heiki Luhaga samal ajal alustas mesindusega vanem vend Raul Luha (pildil). Sel hooajal on ta üheksalt perelt saanud 54 kilo mett ja loodab enne suve lõppu veel korraliku saagi saada
Geograafilise asukoha ja ilma kõrval mängivad meesaagi kujunemisel väga suurt rolli mesiniku oskused ja hoolsus.
Kui Eesti tudengeid napib, õpetame hoopis võõrkeeles
TTÜ keemia- ja materjali- tehnoloogia teaduskonna polümeermaterjalide instituudi puidutöötlemise õppetooli juhataja professor Jaan Kers ootab rohkem tudengeid.
Eesti soost tudengite vähesus eriti tehnilistel erialadel sunnib ülikoole üha rohkem tähelepanu pöörama välismaalaste üliõpilaseks värbamisele.
Suvised hädad kurgi ja tomatiga
Punane kedriklest on kasvuhoones kurgi hävitanud – kurk on kolletunud, lehed kuivanud ja kaetud kahjuri võrgendiga.
Sooja saabumisega tekkis paljudes kasvuhoonetes õhupuudus ning suur haigus- ja kahjurioht.