Kia cee’d: igati tasakaalus

 (4)
                     
Maaleht
Kia cee’d: igati tasakaalus
..

Korea autodel võttis Euroopa vallutamine omajagu aega. Korea vanim autofirma Kia alustas siin autode müüki 1991. aastal, kuid esialgu polnud tegu kuigi töökindlate sõidukitega, Rääkimata siis välimusest või materjalide kvaliteedist.

Kuid nii nagu jaapanlased paar aastakümmet varem, õppisid korealased kiiresti, taibates muuhulgas, et maailma erinevates piirkondades hinnatakse autosid erinevalt. 2006. aastal ilmunud cee’d tähistab pöördepunkti Kia ajaloos. Euroopas eurooplastele konstrueeritud ja Euroopas toodetud autona sai ta üsna populaarseks, leides üle 633 tuhande ostja.

Kuid alati saab paremini, ja kui esimese põlve cee’d oli töökindel ja kaunis kvaliteetne, jäi tal isikupärast puudu.

Oma autode pilkupüüdva kujunduse eest hea seisma palkas Kia varem Audisid (näiteks TT-d) kujustanud Peter Schreyeri, ja II põlve cee’d näitab selle investeeringu kasulikkust. Auto on eelkäijast ainult 5 cm pikem ning 1 cm kitsam ja madalam, kuid mõjub palju voolujoonelise ja hoogsamana.

Autonina ehtiv keskelt kokkusurutud radiaatorivõre läheb üle hoogsajooneliseks mootorikatteks, mis Kia sõnul meenutavat tiigri nina. Autoküljel ei ole plekiga nii palju vigurdatud kui mõnel teisel autol, kuid voolavust õhkub sealtki.

Hoogsust lisab kaunis järsult tõusev küljejoon. Kallimate versioonide esiosa ilmestavad suurtes laternaplokkides paiknevad valgusdiood-päevasõidutuled.

Kõva plastmassi ajastu on cee’dis ilmselt pöördumatult otsa saanud. Armatuurlaud on silmale kena vaadata ja sõrmele pehme katsuda. Kuidas ta ajahambale vastu paneb, saame näha – ühes proovisõiduautos olid usinad puhastajad juba üksjagu kriime suutnud tekitada. Nuppude-lülitite paigutus on igatahes mõistlik, ja kuigi kallimate versioonide roolil ilutseb tervelt 14 nuppu, leiate nendegi hulgast vajaliku üles.

Kiale-Hyundaile tavapäraselt kuuluvad raadio juurde AUX- ja USB-sisendid, mõnesuguse lisatasu eest ka Bluetooth-liides. Veidi suurema lisatasu eest ka navigatsioonisüsteem.

Seda viimast ma tingimata ei soovita, kantavad seadmed teevad oma tööd enamasti paremini, makstes seejuures vähem. Kia navi jäi Hispaania arvukatelt ringteedelt mahasõitude juhatamisega päris hätta, kamandades juhti vahel liiga vara, kuid sagedamini liiga hilja.

Eestimaal ostetavale autole aga tuleb igal juhul soovitada köetavat rooliratast. Seesugune alles hiljuti luksusautode maailma kuulunud „vidin“ on nüüd cee’di varustusnimekirjas. Nagu ka hariliku analoogspidomeetri asemele monteeritud 7-tolline TFT-ekraan, millele kuvatakse osutiga spidomeetri pilt. Täiesti usutavalt, muide.

Ruumi on cee’dis nagu kompaktautos ikka. Telgede vahe uuel mudelil ei kasvanud, kuid nii pea- kui jalaruumi õnnestus sentimeeter-paar juurde saada. Istmed on korralikud, mitte just liiga vägeva külgtoega, kuid ei väsita ka terve päeva kestval sõidul. Pakiruumi maht tõusis niigi korralikult 340 liitrilt koguni 380-ni. Kui tagaistme padjad ette ja seljatoed alla käänata, saate tasasepõhjalise 1318-liitrise lastiruumi.

Edasi lugege portaalist whatcar.ee.

Logi sisse

Logi sisse kasutades oma
Facebooki, Twitteri või Google'i kontot või e-posti aadressi.


Nimi
Kommenteerimistingimused

Maaleht - viimased uudised
Mis on mulla happesus?
17. aprill 2014 09:00
FOTOD: Koduemis ja metskult korraldasid seatembu
Simo talu peremees Tarmo Väljamaa ütleb vaevu nädala vanuseid triibikuid sülle võttes, et neis on tunda metslooma agressiivsust.
Läinud jõulude eel mõtles Järvamaa Lõõla küla Siimo talu peremees Tarmo Väljamaa siga veristada.
Uskumatu: lätlane tegi Rakverest balletilinna
“Uinuv kaunitar”, saab lihvi. Esiplaanil näitleja Volli Käro, sünniaas­taga 1940, kes liitus klassikalise balletiga hiljaaegu. Ülejäänud trupis osalejatel, sealhulgas Ene Saaberil (vasakul) ja loo autoril Rein Sikul on balleti­staaži enam kui kümme aastat. Trupijuht Janis Garancis pildil paremal.
Suvel seitsmekümneseks saav balletiõpetaja Janis Garancis toob Rakveres lavale kuuskümmend pisikest baleriini, rääkimata hallipäistest tantsijatest.
Gripp viis hauda 20 inimest (3)
17. aprill 2014 07:00
Gripp viis hauda 20 inimest
Jõgeva haigla vastuvõtuõde Laura Zalekešina näitab gripitüve kiirtestiga kindlakstegemise võimalust.
Selleaastane gripilaine polnud Eestis küll väga ulatuslik, kuid need, kes haigestusid, põdesid raskelt. Valdav oli nn seagripi viirus.
Juristi nõuanne
17. aprill 2014 05:15
Juristi nõuanne
Ivo Mahhov
Kihnu naise päev maksab 100 eurot
SA Kihnu Kultuuriruum juhataja Mare Mätas hakkas väsima üheks saare ning tema kultuuri elavaks sümboliks olemisest. Nüüd leidis ta abinõu, kuidasmoodi tema ja ta võrgustiku inimeste piiritu lahkus ka millekski materiaalseks muuta.
Kui lähed Kihnu saarele ja soovid seal muu hulgas veeta päevakese ühes Uiõ-Matu Marega ehk Mare Mätasega, pane sada eurot kõrvale.
Hobused ja ratsakool tõid ettevõtliku naise tiitli
Terje Saks soovitab laste inimesteks kasvatamiseks nad ratsutama tuua. Pildile jäi ta koos suksu Fantaga.
MTÜ ETNA Eestimaal hindas tiitliga ettevõtlik naine 2013 Terje Saksa, kes juhib Tartumaal tegutsevat ratsakooli.
Letil ja vorstis napib kodumaist liha
Lihaletis kaupu valides pole ostjal sageli aimugi, kust tooraine pärit. Tihtilugu võib vihje anda odav hind.
Tarbijad teavad, et turul ja poodides müüakse enamasti Eestist pärit sealiha ning ka toodetes kasutatakse kodumaist. Tõde võib aga olla ehmatav.
Tore, viimaks ometi läheb soojaks!
Narva neiu Diana Dobronravova rõõmustab ilusa kevadilma üle, sest ees seisab sõit Sillamäele sõbranna sünnipäevale.
Kevadpühad kingivad ilmamuutuse – kauaoodatud soojus värvib mõne päevaga muru roheliseks ja paneb pungad puudel kiiresti avanema.
Valik: värske ja kallis või külmutatud ja odav
Mingil imelikul põhjusel on Leedu redis poole kallim kui Hollandi oma. Aeg on sealmaal, et varsti peaks saama ka kodumaiseid.
Kuigi turulettidele on jõudnud juba esimesed uue hooaja köögiviljad, on need enamasti kaugetest maadest imporditud.