Me saime hakkama, mina roolis ja tema teel. Kurv järgnes kurvile, probleeme polnud ei külglibisemise vältimise süsteemiga ega ka ilma selleta. Kõrge kliirens lubas julgelt söösta ka teadmata põhjaga suurlompidesse ning sealt edukalt välja tulla.

Ainus, mis kitsastel võsaäärsetel teedel pisut häirima hakkas, oli auto liigne ettevaatlikkus. Nimelt kuulusid Qashqai varustusse ka rohked kaamerad ning muud juhiabisüsteemid. Kui võsa või kõrged rohukõrred anduri meelest autole liiga lähedale jõudsid, andiski ta sellest helisignaaliga teada

Samamoodi arvustas auto juhi sõidustiili maanteel, ei lubanud juhuslikult kalduda ei vasakule ega ka paremale. Tõhus abi muidugi, kui keegi tahab õppida kindlamini oma sõidurajal püsimist.

Teel püsivuse kokkuvõte: hea. Jah, järsud augud selle auto rehvidega just kõige paremini ei sobinud, aga ega tänavaauto polegi mõeldud maatee auguridade täiel kiirusel läbimiseks.

Selle sõiduriista võimalik sihtgrupp: nooremad inimesed, kellel on ambitsiooni, aga mitte veel piisavalt raha. Siinkohal rahast: uus Qashqai on pakkumisel juba alla 20 000 euro eest, tundub aga, et nn peenem viimistlus ja suurem mugavus jääb 22 000 eurost ülespoole.

Mida selle eest lisaks kirjeldatule veel saab? Vähemalt 110 hj bensiini-või diiselmootori (keskmine kütusekulu oli proovisõidul 5,7 liitrit diislikütust 100 km kohta). Meeldivalt tagasihoidliku armatuurlaua. Ruumi, kuhu neli inimest kenast ära mahutada, seda lahedamalt kui varem.
Kellel aga peres vaid väga pikka kasvu liikmed, võiksid enne Qashqai kasuks otsustamist proovida, kas neile pakutavast piisab. Kellele piisab, on aga ka taga küllalt mugav istuda. Isegi uni tuleb sel lihtsavõitu istmel ruttu peale.

Pakiruum on piisav. Tagumised istmed käivad küll maha, aga kes külmkappe ja pesumasinaid vedada soovib, see võiks valida mõne teise vahendi.
LED-esilaternate mõju ei võimaldanud valged ööd täie tõsikindlusega teada saada. Küll aga tuli raadiot mõnel teelõigul pisut valjemaks keerata, et taustaks olnud rehvisahinat varjata.

Kel raha veidi rohkem, võib Qashqaiga liita süsteemi, mis lubab turvaliselt nii tava- kui ka külgboksi parkida. Võimsama diiselkootori ja käsikäigukasti puhul pakutakse ka nelikvedu.

Usun, et ostjale võiks see auto meeldida. Eelmise põlvkonna Qashqai meeldis vägagi, ehkki mõjus oma välimusega esialgu pisut harjumatult.
Välimuse osas, muide, on saavutatud muutus, mis lubab auto varasemast hulga väiksema vaevaga omaks võtta. Mõõtmeid on küll kohandatud vaid veidi, seda enam tuleb hinnata tulemust. Kui luuleliseks minna, õhkub uuest Qashqaist isegi kerget graatsilisust.

Ka see, kui auto oli pärast metsateid poriplekiline, ei kahjustanud sugugi tema stiilset, kaasaegset välimust. Nissani ülemõõtmeline tunnusmärk kiiskas võidukalt päikeses, talle lisasid sära kroomitud peeglid.