Titanic oli 269 meetrit pikk ja 28 meetrit kõrge ning kaalus 46 328 tonni. Laeval oli 29 aurukatelt, mis tagasid kiiruse 43 km/h. Titanicu neljast 19 meetri kõrgusest korstnast töötasid kolm korstnana ja neljas oli ventilatsiooniks.

Luksuslikul laeval oli võimla, bassein, Türgi saun, raamatukogu ja seinatenniseväljak, kolm lifti esimese klassi reisijatele, üks lift teise klassi reisijatele.

Saatuslik jäämägi

Titanic oli oma aja laevaarhitektuuri tipp. Laev oli veekindlate vaheseintega jagatud 16 sekt-
siooniks ning ajakiri The Ship­builder arvas, et Titanic on “praktiliselt uppumatu”.

Tegelikkus kujunes teistsuguseks. Üsna reisi alguses — 1912. aasta 14. aprilli öösel — sai laevale saatuslikuks triiviv jäämägi.
Titanicu kiirus oli 20,5 sõlme. Mastikorvis vahis olnud madrus Frederick Fleet märkas kell 23.40 esimesena jäämäge ja teatas sellest kohe kaptenisillale: “Ees on jäämägi.” Sillas olnud vanemtüürimees William Murdoch andis käsu “Täiskäik tagasi!” ja “Rool tüürpoordi!”.

Ent laev liikus ikkagi veepiirist 30 meetri kõrgusele ulatuva jäämäe suunas, hakates kurssi muutma alles 38 sekundit pärast käsku. Paistis, et kokkupõrke vältimiseks oleks tarvis olnud veel vaid 3–5 sekundit…
Viimase päästepaadi lahkumist kell 2.05 õnnistas laeva orkester, mängides lahkujaile saateks “Jumal sul ligemal”, laeva vöör oli selleks ajaks juba vee alla vajunud. Pärast viimase päästepaadi lahkumist tõusis laeva ahter 45kraadise nurga alla, kell 2.10 kerkis see juba üle veepinna. Vee suure sissevoolu tagajärjel purunesid kere teraskonstruktsioonid ning laev murdus pooleks.

2223 pardalolnust pääses eluga ainult 706. Rohkem kui poolteist tuhat inimest läks koos laevaga põhja või uppus jäises vees.

Reisid Titanicu mälestuseks

Tänavu korraldab Miles Morgan Travel laeva uppumistähtpäeva puhul kolm kruiisi, andes huvilistele võimaluse ise laevale astuda ja sõita kohta, kus 3,8 km sügavusel merepõhjas puhkab kunagine terasiludus Titanic.

Kõige pikem, luksuslikum ja tõetruum kruiis Southamptonist New Yorki on juba välja müüdud. Laev nimega Balmoral järgib Titanicu teed, jõudes 14. aprillil viimase uppumiskohta, kus peetakse mälestusjumalateenistus. 13päevane kruiis lõpeb New Yorgi sadamas ning soovijatel on võimalus sama teed pidi ka tagasi seilata. Laeva sisekujundus muudetakse selleks ajaks võimalikult Titanicu sarnaseks ning ka kogu elu käib laeval just nii nagu sada aastat tagasi.

Vabu kohti on veel kahele reisile. 3. aprillil väljub Balmoral Southamptonist, seilates kuus päeva piki Inglismaa rannikut, külastades Liverpooli ja Belfasti, kus Titanic ehitati, ning jõudes lõpuks alguspunkti tagasi. 10. aprillil algab New Yorgist üheksapäevane kruiis laeval Azamara Journey, mis viib reisijad samuti Titanicu uppumiskohta. Kõigi kolme kruiisi ajal toimuvad pardal loengud — esinevad Titanicule sukeldunud teadlased
ja laevalt pääsenute järeltulijad.

Kruiiside hinnad algavad 4900 dollarist ning sisaldavad laevapileteid koos kajutibroneeringuga, toitlustust ja palju muud.

Allikas: wikipedia.org,
titanicuniverse.com,
titanicmemorialcruise.co.uk