Kas uute reisirongide Eestisse jõudmisel peatuvad  Pärnusse saauvad rongid endiselt Raeküla jaamas või kesklinnale lähemal, peaks selgitama lähem tulevik

Ettevalmistused järgmisel aastal Eestisse jõudvate uute Stadler Flirt-tüüpi rongide tulekuks käivad Eesti raudteedel juba mõnda aega täie hooga. Kogu raudteel ehitatakse vanade perroonide asemel uued, et viia uute madalapõhjaliste reisirongide uste ja uute ooteplatvormide vahe miinimumini. Uksed asuvad Flirdil vastupidiselt harjumusele hoopis vaguni keskel ja reisija pääseb peatuses rongile või rongist välja nupuvajutusega, sest automaatset uste avanemist ei hakka toimuma.

Uute rongide juures märkab reisija sedagi, et enam pole näha vedurijuhi kõrval vedurijuhi abi, sest Stadler Flirt rongides on veduri juhikabiinis vaid üks koht. „Seda silmas pidades täiendasime rongide ohutussüsteeme selliselt, et need võimaldavad ühes isikus juhtimist juba praegu. Saame aegsasti teha ettevalmistusi tulevikuks, kus rongimeeskonda kuuluvad rongijuht ja pardateenindajad ning muuta ülemineku uue veeremi juhtimisele sujuvamaks,“ rääkis Edelaraudtee kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov.

Kommunikatsioonijuhi sõnul tegi ettevõte uuele juhtimissüsteemile üleminekuks põhjalikke ettevalmistusi, mille eelduseks oli Tehnilise Järelevalve Ameti (TJA) poolt eelmise aasta septembris antud heakskiit ühes isikus rongi juhtimist reguleerivale eeskirjale ja ohutuse analüüsile „Raudteel on ohutuse tagamine esmatähtis, mistõttu eelnes uuendusele põhjalik analüüs. Kõik rongid läbisid TJA range kontrolli ning said ühes isikus liiklemiseks eraldi loa. Kogu rongipersonal läbis uue juhtimissüsteemi koolituse, mis lõppes atesteerimisega. Võime tulemuse põhjal kinnitada, töö pardal kulgeb sujuvalt ning ohutus raudteel on tagatud, “ ütles Edelaraudtee esindaja ning toonitas, et ühes isikus rongide juhtimises ei ole siiski midagi erakordset – näiteks praktiseerivad sarnast juhtimist Eestis juba pikka aega Elektriraudtee ning naaberriigi Läti veooperaatorid.

Ettevõtte esindaja tõdes, et rongide ühes isikus juhtimisele üleminekuga seoses tuli üles öelda ka osade vedurijuhtide abide töölepingud. Abid jäävad juhtidega kaasa sõitma esialgu viie ja enam vaguniga rongides. „Tehnoloogiad muutuvad ning ettevõtte vajadused vastavalt sellele, nagu igas arenevas organisatsioonis. Nii kuulusid kunagi vedurimeeskondadesse ka katlakütjad, kellele enam rakendust ei leidu,“ räägib kommunikatsioonijuht ning lisab, et koondatud kohtadel töötanud meestele töötas ettevõte välja spetsiaalse programmi, mis sisaldab endas ümberõppe nõustamist oma ala tippspetsialistilt ning ümberõppe osalist finantseerimist. „Kuigi Töötukassa riigi poolt pakub analoogset teenust, soovime igaühele personaalselt läheneda, et uue töökoha leidmine kulgeks tippspetsialisti käe all võimalikult sujuvalt ning kiiresti. Olemasoleval rongipersonalil tõuseb muudatuse tulemusel töötasu,“ kõneleb Gorstov Edelaraudtee poolt hoolikalt läbimõeldud ümberkorraldustest.

Esimene uut tüüpi Šveitsi diiselrongist Stadler Flirt peaks Eesti raudteedele proovisõiduks saabuma juba järgmise aasta 15. veebruaril. Esimesed reisijad lubatakse senise kava järgi uuele diiselrongile tuleva aasta augustis. Vahetamisele läheb kogu Eesti reisirongipark, mis saab täies ulatuses teoks aastal 2014 tänu Valitsuse otsusele ja Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi rahastusele. Kokku saabub riigi poolt tellitud hanke kohaselt Eestisse 20 uut diiselrongi ning 18 elektrirongi, mis jäävad Eesti rongireisijaid kiirelt ja mugavalt teenindama mitmeks järgnevaks aastakümneks.

Samal teemal: