Marko Šorin: Lasteaia kohtade juurde saamise üle on arutatud praeguse linnavalitsuse ja volikogu liikmetega mitmel korral. Kuna olemasolevasse lasteaia majja enam rühmaruume juurde ehitada ei saa, ei jää muud üle kui leida võimalusi mujal. Arutusel on olnud endised apteegiruumid, aga ka kunagise kutsekooli tagumine maja, kus viimati asus nn "kotivabrik". Mõned nädalad tagasi tekkis mõte kooli C-korpuse III korrust silmas pidades. Kooliruumide rakendamise eeliseks on olemasolevad ja toimivad kommunikatsioonid ning söökla paiknemine samas majas. Lasteaia rühmade paigutamine sinna eeldab kindlasti ümberehitust nii ruumiplaaniliselt kui ka teatud sõlmede, nagu tualett, teistsugust lahendamist.

Kas on mõeldav ehituskulude katteks leida raha mõnest fondist?

Marko Šorin: Kuigi plaan on alles väga värske ja toores, siis on selge, et igal juhul tuleb taotleda finantseerimist ka väljastpoolt. Eelmisel aastal kehtestatud arengukava ei näe ette lasteaia kohtade probleemi lahendamist laiendamise teel ja seega pole planeeritud sellesse valdkonda rahasid. Kui valime selle tee, et linn panustab lasteaia kohtade loomisesse, siis tuleb täiendada ka arengukava.

Kas on juba jõutud meeskonnaga kalkuleerida ka ligilähedast eelarvelist maksumust?

Marko Šorin: Ei ole. Ligilähedasegi maksumuse eelduseks on eskiisprojekt, mille alusel kalkuleerida maksumust. Kui eskiis on olemas, siis saame hakata konkreetsete otsusteni jõudma.

Kui palju võiks oletatavalt kuluda aega alates projekti käivitamisest kuni selle valmimiseni?

Marko Šorin: Väga ennatlik küsimus. Aga asjade parimal laabumisel saaks rääkida 2013. aasta sügisest, enne seda tuleb kindlasti jõuda projekti elluviimise otsuseni ka volikogus. Kuna lasteaia kohtade juurde loomist pole volikogu siiani linnavalitsusele ülesandeks andnud, siis saab kindlalt rääkima hakata alles peale seda kui vastav otsus on tehtud.

Kas vahepeal tuleks siiski tekitada veel lapsehoiu teenus, millest Kadi Kalmus on veendunult kõnelenud?

Marko Šorin: Lastehoid ja lasteaia laiendus ei ole üksteist välistavad, vaid täiendavad teenused. Samuti on erinevad nende toimimise alused - lastehoid on erasektori poolt pakutav teenus, mille eelduseks on nõudlus; lasteaed on aga omavalitsuse poolt osutatav avalikteenus. Seega mitmekesistaks lastehoid Sindi teenusteturgu ning annaks võimalust neile lastevanematele, kes seda teenust muidu tarbivad Pärnus. Nii oleks lastehoid tõesti töövõit.

Kas hiljuti teemaks tõusnud valik saab olema teiste võimaluste kõrval parim?

Marko Šorin: Ma ei tähtsustaks valiku paremust teiste alternatiivide ees, vaid oluline on kas me läheme seda teed, et saada juurde lasteaia kohti. Laiendamise teed minnes lisanduvad peale ehitamise veel muud kulud, mis linnaeelarvet koormama hakkavad. Kuid omavalitsuse kohustuste hulka ongi arvatud need teenused, mida erasektor ei paku ja millega kaasnevad peamiselt vaid kulud. Laiendus kooli juures aitab säästa toitlustamise ja kütte pealt, sest söökla on koolis olemas ja maja köetakse nii kui nii. Peale selle, lasteaia vanema rühma paiknemine kooliga samas majas peaks vähendama laste nö koolihirmu. Kooli minnes on tuttav juba kooli- ja kodutee, nii, et ka see peaks lastele kasuks tulema.