Neljast osast koosneva Pärnu ümbersõidu valmisehitamisega on jõutud viimase lõigu tegemise ettevalmistavate töödeni. Raeküla poolt linna sisse sõites näeb pärast Paide maantee ristmikku tänava ääres punase märgistusega vaiasid, mis on vajalikud uue sõidutee ehitamiseks. Kui suureks ristmik tulevikus kujuneb, sellest saab aimu puude vahelt kaugemale piiludes. Seal on otse kasvavatele puudele kantud punased triibud, mis näitavad rajatava trassi tegelikku laiust. Veel parema ettekujutuse saab Maanteeameti kodulehel olevalt jooniselt.
Linnast väljudes hargneb tänav kusagil Raeküla staadioni keskpaiga kohal kuni viie realiseks. Üks rada on ettenähtud Lembitu tänavale pööramiseks, kaks rada otse suunas sõidu jätkamiseks ja kaks rada vasakpöörde sooritamiseks Paide maanteele. Vastassuunas hakkab kulgema endist viisi kaks sõidurada. Koos bussipeatusse suunduva kolmanda rajaga saab ristmiku lähedal olema ühtekokku koguni kaheksa sõidurada. Nii laia ristmikku pole Pärnus veel kusagil ega tule niipea ka mujale. Siiski saavad olema meie oludes väga suured ristmikud ülejäänud Pärnu ümbersõidu teel veel kuni kümnes punktis.

Seega kanduvad eraldusriba ja kaks uut sõidurada koos bussipeatuse taskuga sinna, kus praegu veel kasvavad suured puud läbisegi võserikuga. Arusaadaval põhjusel ei jää praegune ülekäik Riia maanteel enam esialgsesse paika. Riia maanteed hakatakse ületama teisele poole Paide maanteed jääva kitsama koha peal. Ristmik muudetakse foorituledega reguleeritavaks.

Palju kitsamaks ei muutu Riia maantee kesklinna poole sõites ka Haraka tänava kohal. Ülekäigu koht nihkub Haraka tänava ristist Papiniidu poole. Üle Riia maantee minekuks saab kasutada kolme ohutussaarekest.

Raudteejaama hoonetest möödumisel käändub Via Baltika täiesti uus teelõik paremale. Seda raudteega paralleelselt kulgevat 1,5 km pikkust teed peaks hakkama harjuma nimetama Liivi teeks nagu Pärnu Linnavalitsus on soovinud. Liivi tee ja Riia maantee ristumine varustatakse samuti fooridega. Pikemas ulatuses kulgeb Liivi tee kumbagis suunas ühe realisena ja laienedes üksnes mahasõitudel mitmerealiseks. Üks kergliikluse tunnel tuleb Liivi teele Saare tänava pikenduse kohale ja teine veidi maad enne Rautakeskuse tagumist aeda.
Suur ja veidi keeruline fooriristmik, kuhu jalakäijatel asja pole, saab olema ka Papiniidu tänavaga liitumisel.

Kogu rekonstrueeritava ja uuena ehitatava tee äärde rajatakse 3,16 kilomeetri ulatuses kergliiklusteid. Kui valmib Pärnu jõe vasakkaldal samuti kergliiklustee, saaks liikuda jalgrattal enamvähem katkematul ja hästi sõidetaval rajal alates Sindist kuni Pärnu kesklinnani. Ehitatava sõidutee kogupikkus on 2,13 kilomeetrit, millest 255 m rekonstrueeritakse Paide maantee alguses, 910 m Riia maanteed ja 280 m Papiniidu lõiku. Pooleteist kilomeetrise uue Liivi lõigu valmimisega väheneb teekond Tallinnast Uulu tee ristini veidi üle poole kilomeetri.

Ehituslepingu sõlmis Maanteeamet ehitajate Tallinna Teede AS ja Merko Ehitus AS vahel 13. augustil ning tööd peavad lõppema 2011. aasta sügisel. Tee garantii tähtaeg lõpeb viis aastat pärast ehituse valmimist. Ehitusmaksumus on 95,4 miljonit krooni, millest 80% tasub Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond.