Hea kavatsus on Sindi seltsimajas susisenud juba mõnda aega, kuni äkki viimase kuu sees enne pingelise koolitöö algust võttis mõte tempoka pöörde ja nii tulidki 1. septembri õhtul innukalt kokku neli naist ja neli meest. Loodava trupi esimesteks nimedeks on Ilme Prenge, Merike Otsmann, Merle Rallmann, Vallo Vaargas, Ain Keerup, Urmas Saard ja Priit Kask. Nimetamata on veel Riina Soomre, kelle nime võinuks ka kõige esimeseks kirjutada, sest tema valdab lisaks näitlemiskunstile ka lavastaja oskuseid. Tema otsiski välja proovitüki, mille kohandas alagajatele näitlejatele jõukohasemaks ja ilma pikemate sissejuhatavate teoreetiliste heietusteta näitemängu tehniliselt poolelt jagas tekstid vastavalt rollide jaotusele kätte ning juba esimese tunni esimestel minutitel läks asi täie tõsidusega käima.

Et tõsise töö sisuks on võimatult humoorikas lugu naise ja mehe vahelisest igipõlisest suhete korraldamisest, sai selgeks juba esimesel lugemisel. Riina Soomre poolt ettevalmistatud näitemängu aluseks kujunes Isidor Štoki „Maailma loomine” ainetel kirjutatud Pattulangemine. Näitemängul puudub vähimgi seos pattulangemise usulise tähendusega ja näidendi eesmärk polegi avada Piibli kontekstist tulenevat mõtet, küll aga saab sama raamatu esimestel lehekülgedel kirjapandut kasutada ilma jumalavallatult tembutamata olulise sõnumi edastamiseks.

Naise ja mehe vaheline sotsiaalne enesekehtestamine psühholoogilisi ja muid võtteid kasutades, mille juurde kuulub alati oluline kui mitte määrav osa ka erootilise mõjutuse näol, on omanud aastatuhandete vältel enamvähem sama tähendust. Oleme harjunud naljatlemistega sellest, et kuna õunad pole veel ahvatlevalt küpseks saanud, siis pole jõutud ka sexini, rääkimata laste saamisest. Pilatud on lõputult sellestki, et kui inimene poleks Jumala käsust üle astunud, jäänuks inimkond loomata jne. Loomulikult on tegu Piibli lähenemisviisi ülilihtsustatud käsitlusega.

Ometi lubab Štoki ainestik Riina Soomre oskuslikul kombineerimisel tuua vaatajateni pisarateni naerma ajava lavatüki, milles läbi huumoriprisma kumab läbi õrnema sugupoole võim mehe üle. Meelitused ja erootilliselt pingestavad särinad on need kombitsad, mis ikka ja jälle suunavad ülemuslikult inimeste kainet realiteeditunnetust eiravalt.

Nii on eelajalooline ürgaeg õunte valmimise perioodist hästi sobitatav ka meie praegusesse ühiskonda ning väga hästi ajastatud ka sügisese loodusliku õunte küpsemisega. Samuti oli 1. september sümboolses mõttes õieti valitud harrastusteatri (kooli) alguskuupäevaks, et koos teiste õppeasutuste õppeperioodiga alustada ka Sindi seltsimajas uue meelelahutusliku õppega.

Vast soovituseks vaid nii palju, et näidendi pealkiri „Pattulangemine” võiks leida enne peaproovi mõne paremini sõnastatud pealdise, kuna patu mõiste on üha sekulariseeruvas maailmas järjest vähem arusaadav oskussõna ja kuulub ennekõike kirikukantsli terminoloogiasse. Võibolla oleks kujundlikum ja antud tekstis leiduva püandiga rohkem kooskõlas näiteks „Siis, kui õunad küpseks said” või „Eelajalooliste õunte valmimise aegu” jne.

Loodetavasti saab esimene tükk lavaküpseks jõulukuul. Kuna kardetavasti ei mahuta seltsimaja suur saal kõiki teatrihuvilisi esimesele etendusele ära, siis oleks tark suurematel teatrisõpradel hakata aegsasti kohe kohti broneerima. Uuele harrastusteatrile aga sooviks tuult tiibadesse ja jõudu edaspidiseks, et poolel teel väsinud ingli kombel mitte alustatut katkestada.