Ideekavandite esitlemine

Konkursile tuldud ideedega võisteldi eraldi algklasside, põhikooli ja gümnaasiumi arvestuses. Hindamiskomisjoni liikmete poolt antud punkte kokku liites tuli algklasside kategoorias esimeseks Pärnjõe Põhikool idee nimetusega „Õnnenööbid meilt“. Teisele kohale asetus Sindi Gümnaasium ideega „Suu magusaks ja süda Sinti“. Kolmanda koha pälvis samuti Sindi Gümnaasium, ideega „Matkalaager Sinti“.

Põhikooli astmes jaotus paremusjärjestus Pärnjõe Põhikooli erinevate töörühmade vahel. Esikoht kuulus ideele „Probleemid ja pärlid“, teine koht „Looduselt meile“ ja kolmas koht „Meie oma pillid“.

Gümnaasiumitest tunnistati parimaks Pärnu-Jaagupi Gümnaasiumi idee „Toome Pärnu-Jaagupi orbiidile tagasi“. Punktide kogusummalt teise koha omanikuks tunnistati Pärnu Ühisgümnaasium, kelle idee kandis nimetust „Pats“. Kolmanda koha võitja oli jälle Pärnu-Jaagupi Gümnaasium ideega „Halinga valla kaardid“.

Noorte fantaasialennukus ja leidlikkus toovad aasta-aastalt esile järjest originaalsemaid mõttevälgatusi, mille realiseerimiseks osatakse tulevikku vaatavalt kasutada kõige tavalisemat materjali ja looduslähedast maahõngu. Just sellega üllatasid Pärnu-Jaagupi 11. klassi õpilased Pirgit Tamm, Krislyn Kask ja Oliver Umbsar. Noorte ideelt peaks valmima nende kodukohas vabaaja veetmise park põhust. Takistusrada, labürint, tunnel, paintball, batuut ja isegi tennisepalli suurune jalgpall on noorte sõnul põhust valmistatuna väga vastupidavad ja igasuguse tegevuse suhtes hästi kestvad. Neidude ja noormehe juhendaja on Mari Suurväli, keda noored hindavad asjalike nõuannete poolest, mida saab anda üksnes suurte isiklike kogemustega inimene. Samal ajal on kogu ideestik kuni viimase detailini nende endi kokku seatud ja selles osas pole juhendaja kuidagi nende tegevusse sekkunud, kinnitasid gümnasistid.

Veenva tõsidusega kõnelesid Sindi Gümnaasiumi 3a klassi poisid Siim-Kaspar Kollamaa, Karl Hussar ja Fred Hussar eluliselt tähtsal teemal, millega otsustati pärast konkurssi seada sammud otseteed Sindi Linnavalitsusesse, kust loodetakse oma mõtetele toetust leida. 9-aastaste noormeeste idee on sõnastatud märksõnadesse „Memmed, taadid, rõõmsaks“. Punkthaaval koostatud plaani on kaasatud kogu kool ja iga üksiku ülesande juurde märgitud ka klass, kes mingi konkreetse töö peab ära tegema. Näiteks puude riita ladumine peab saama ära tehtud 1. kuni 5. klassi tüdrukute ja poiste poolt. Puuhalgude lõhkumine tehakse ülesandeks 10.-12. klassi poistele. Toidu poest toomine memme vabal tahtel on jäetud samade poiste kohustuseks. Seevastu tubade koristamine usaldatud rõhutatult tüdrukute pärusmaaks, antud juhul eelistatakse 1.-6. klassi tüdrukuid. Samal viisil on tööd jaotatud kaevust vee toomiseks, sügisel lehtede riisumiseks, talviseks lume rookimiseks, peenarde rohimiseks ja isegi nõela silmast niidi läbiajamise kohustus on konkreetsele seltskonnale kohustuseks tehtud.

Oma erilise südikusega paistsid silma ka kõik teised Sindi Gümnaasiumi 3a klassi õpilased. Nende klassijuhataja Eneli Arusaar aga ei jätagi vist lastele teist võimalust, sest ta oskab olla samaaegselt kardetavalt nõudlik, emalikult leebe, kogemustelt rikas ja vajadusel ka ülemeelikult lõbus.

Kokkuvõtvalt öelduna vääriksid kõik osalejad mingi eripära poolest esile tõstmist. Lisaks osalejate eripärale oli kõigil ka üks äravahetamiseni sarnane

joon, mis väljendus selgelt arusaadavas kõnes. Oma idee esitlemise juures omab oskuslik sõnaline väljendusviis olulist tähtsust.

*

Ideekavandi esitlemine

*

Samal teemal: