Kuigi Rail Balticu tasuvusuuringus on prognoositud raudteetrassile kaubamahtusid, mis muudavad raudtee rajamise tasuvaks, on raudteejuhid skeptilised, et nii suured kaubamahud Rail Baltic trassil hakkavad liikuma, vahendab Äripäeva logistikauudised.ee.

Eesti Raudtee juhatuse esimehe Kaido Simmermanni sõnul pole Rail Baltic projekt ilma kaubaveota elujõuline, sest 4000 reisijat päevas ei ole realistlik. „Meil oleks vaja 7-8 rongi päevas, mis liiguks kaubaga edasi-tagasi. See oleks minimaalne liiklus, mida oleks vaja, et kulusid katta,“ tõdes ta.

Läti raudtee presidendi Ugis Magonise sõnul on kaubamahtude raudteele toomiseks mitmeid võimalusi. Üheks lihtsamaks meetodiks on ära keelata kaubavedu maanteel ning praktiliselt sunniviisiliselt kõik kaubad suunata raudteele, mis on keskkonnasõbralikum ja efektiivsem.

Samal teemal: