Harjutused, mis aitavad kaela pingest vabaks


Venitused aitavad hästi kaela lõdvestada.
Venitused aitavad hästi kaela lõdvestada.Shutterstock

Pinges, kokkutõmbunud lihased, mida olete unus­ta­nud lõdvestamast, moo­dustavad põletikulise pingekolde. Seepärast on tähtis, et keha oleks pingevaba.

Tänaval kõndides kontrollige, ega te kotirihma hoidmiseks õlga liiga kramplikult üles ei kisu. Juba kotti valides tasub arvestada tõsiasjaga, et liiga lai ja libe kotirihm kipub õlalt alla vajuma. Uinudes aga mõtelge hetkeks oma näolihaste peale. Ega need mingi mõtte juurde pidama jäädes krimpsu pole tõmbunud?

  • Kui pinge on kord lihasesse tulnud, tuleb sellest lihtsate liigutustega kiiresti vabaneda. Kui ühest korrast jääb väheseks, tehke harjutusi mitu korda.
  • Tõmmake õlad (sisse hingates) kõrvuni ja laske need siis laia ohkega vabaks. Pingevabad õlad ulatuvadki natuke ettepoole, ärge suruge rinda ette ja õlgu taha.
  • Tõstke parem käsi (sisse hingates) üles, venitage seda alates õlast kuni sõrmeotsteni. Välja hingates tooge käsi lõdvalt alla. Sama korrake vasaku käega.
  • Sisse hingates viige õlad võimalikult kokku, välja hingates tooge õlad algasendisse.
  • Tehke lõtvade käsivartega väga aeglasi õlaringe, alguses liikuge eest tahapoole, seejärel vastupidi.
  • Painutage pea ette, viige sisse hingates õlad koos kätega taha. Seejärel lõdvestuge algasendisse. Pea jääb harjutuse ajal rinnale.
  • Istuge sirge seljaga toolil, käed lõdvalt külgedel. Venitage vaheldumisi käsi põranda suunas täpselt küljele.

    Kange kaela vastu aitavad järgmised harjutused:
    • Suruge lõug võimalikult rinnale lähedale. Nüüd vedage sisse hingates lõuga väga aeglaselt paremale ja üles, joonistades nõnda õhku hästi lamedapõhjalise U-tähe ühe haru. Välja hingates tooge lõug sama aeglaselt tagasi. Nüüd hingake uuesti sisse ja joonistage lõuaga U-tähe teine haru.
    • Tõstke lõug rinnalt natuke kõrgemale ja viige pea ikka samal aeglasel moel kord ühele, kord teisele poole. Sisse hingates pöördub pea aeglaselt nii kaugele kui võimalik ja välja hingates algasendisse tagasi.
    • Kolmas algasend on pea ja lõug otse. Viige pea sisse hingates väga aeglaselt paremale nii kaugele kui võimalik ning välja hingates alg­asendisse tagasi. Sama teisele poole.
    • Kui U-tähest tüdinete, proovige joonistada V-tähte, ikka üks haru korraga. Samuti võite liigutada pead üles-alla, kuid samuti aeglaselt ning pead kuklasse ajamata.
    • Kallutage pead aeglaselt täpselt paremale küljele, samal ajal venitage alumist õlga alla. Kas tunnete mõnusat venimist? Tooge pea ja õlad algasendisse ning korrake sama teisele poole.

Maaleht maksab igal kuul ühele tellijale Eesti keskmist palka ja nii 12 kuud järjest.
Telli Maaleht ja osale tellijapalga loosimises!
Vaata lähemalt >

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare