Jah, ka smuuti võib paksuks teha


Smuuti
Foto: Ago Tammik

Tervislikke toiduaineid täistopitud blenderis valminud smuuti võib sageli kasu asemel hoopis kahju tekitada. Miks?

Sorts kookosvett või suur lusikatäis mandlivõid - meile meeldivad erinevad lisandid, kui teemaks on smuuti valmistamine. Ning me ei oska arvatagi, et tegelikult võib osa sellest see, mida oma arvates tervislikuks joogiks kokku segame, hoopis paksuks teha.

Ideaalne smuuti sisaldab 50% vedelikku, 25% puuvilju ja 25% köögivilju, väidavad toitumisteadlased ja soovitavad:

  • lisa vaid üks portsjon (tassitäis tükke; üks vili - õun või pirn näiteks) puuvilju;
  • kasuta vähese rasvasisaldusega vedelikku - kookosvesi, vähese rasvasisaldusega piim;
  • lisa köögivilju, sest need on kiudaineterikkad.

Viga, mida sageli tehakse, on see, et kasutatakse liiga palju toiduaineid, mis sisaldavad nn peidetud suhkrut - näiteks puuvilju.

Pähklid on küll tervislikud, kuid kombinatsioonis valkude ja puuviljadega võivad nad smuuti liiga rammusaks teha ning seda on raske seedida.

Kui kasutad smuutis pähklivõid, siis pane puuvilju poole vähem.

Kui jood smuutit hommikusöögi asemel, on täiesti sobiv sinna lisada näiteks kaerahelbeid, et kõht täis püsiks.

Aga kui tarbid smuutit snäkina toidukordade vahel või pärast trenni, vähenda kogust ning lisa valguallikana piima või jogurtit.

Hea on kasutada mõõteanumat - siis näed täpselt, kui suures koguses sa erinevaid koostisosi lisad.

Seotud lood:

Kõige olulisem on meeles pidada, et pelgalt smuutit juues ei ole võimalik elada. Päris toitu tuleb ka süüa. Ainult smuutipäevasid tee vaid ühekaupa, sest muidu ei saa su keha kätte kõiki eluks vajalikke toitaineid.

Allikas: Daily Mail

Maaleht maksab igal kuul ühele tellijale Eesti keskmist palka ja nii 12 kuud järjest.
Telli Maaleht ja osale tellijapalga loosimises!
Vaata lähemalt >

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare