Kuidas jalgade eest igapäevaselt hoolt kanda


Kuidas jalgade eest igapäevaselt hoolt kanda
Massöör Marge Kaljuvee sõnul aitab igapäevane jalgade masseerimine hoida ära veenilaiendite tekkimist ja varvaste deformatsioone ning soodustab elujõudu.Erakogu

Idamaades öeldakse, et tervis algab jalgadest. Jalgade eest hoolitsemist peetakse oluliseks, kuna need saavad suure koormuse, kandes keharaskust kogu päeva vältel.

Jalgadele pole hea pikka aega ühes asendis olemine, näiteks istumine ja staatiline kohapeal seismine. Vere- ja lümfiringe aeglustumise tõttu on õhtuti jalad rasked, pakitsevad, tursunud.

Üldiselt näen massöörina, et näo, juuste ja käte eest hoolitsetakse palju rohkem, kuid võõrale pilgule peidus jalad jäävad talveperioodil tagaplaanile.

Võimlemine ja vannid

Jalad vajavad liigutamist, hea oleks hommikut alustada kas või voodis aktiivse võimlemisega. Võib teha nn jalgrattasõitu, pöiaringe. Sirutatud jalgadega võib tõmmata pöida ja varbaid enda poole ning siis tagasi lükata.

Õhtul soovitan teha jalavanni ja massaaži. Vannivette võib lisada peotäie meresoola või magnee­siumihelbeid – viimased aitavad jalakrampe ära hoida ning rikastavad organismi vajaliku mineraaliga.

Enne soola vette panemist võib soolale tilgutada paar tilka meelepärast eeterlikku õli. Näiteks rahustavat lavendliõli, antibakteriaalset teepuuõli või värskendavat eukalüptiõli. Kui õli lõhn meeldib, on see tavaliselt ka teie kehale sobiv. Lisaks meeldivale aroomile on need lõhnad head hingamisteedele ja tõstavad immuunsust.

Külmetavatele jalgadele sobib kuum vann, tursete puhul tuleb kasutada jahedamat vett. Pärast vanni tehke endale või kaaslasele elujõudu andev jalamassaaž.

Jalgade massaaž

  • Masseerige alustuseks põlveõndlaid õrnalt ringe tehes. Liigutage kergelt nahka lümfisõlmede kohal, see aktiveerib nende tööd.
  • Silitage säärt alt ülespoole. Alustades hüppeliigeselt, liikuge korduvalt pikkade siluvate liigutustega põlveni. Sääre välisküljel, kus on tugev lihas, võite avaldada rohkem survet. See soodustab jalgade turse vähenemist ja toetab venoosset vereringet. Pehmeid silitusi võib teha ka veenilaiendite puhul, tugevam surve on sel juhul keelatud.
  • Pigistage säärelihaseid. Pigistage ühe või kahe käega sääremarja lihast, alustades kannakõõlusest ja liikuge ülespoole. Kui on veenilaiendid, tursed või tekib valu, jätke see võte vahele. Põlve ümbrust on hea pigistada sõrmseongus kätega.
  • Hõõruge kannakõõlust intensiivselt edasi-tagasi.
  • Silitage jalalaba. Jalaseljal liikuge pöialdega pöialuude vahesid mööda edasi-tagasi ja sõrmeotstega vajutage talla all tallalihaseid. Tugeva talla puhul võib kasutada sõrmenukkidega jõulisemat vajutust. Tursunud jala puhul olge õrn. Liikuge silitustega pehmelt varvastest keha poole.
  • Väänake jalalaba. Haarake sõrmedega pöia külgedelt ja painutage talla servi allapoole ning siis ülespoole.
  • Võtke kand peopessa, hõõruge ja pigistage.
  • Silitage, hõõruge ja pigistage varbaid. Ärge unustage varbavahesid, kus paiknevad nina ja kurgu peegeldustsoonid. Painutage ja sirutage varbaid ning tehke ringe iga varbaga, et pehmendada liigeseid. Lõpuks venitage varbaid pikemaks. Suure varba nuki väljapöördumise korral venitage suurt varvast pöialuu suhtes otseks ja väljapoole. Liigese punetuse ja valu korral olge õrn, seal võib olla põletik, mis vajab arstiabi. Siiski julgustan suurt varvast tugevasti pikaks ja otseks venitama, et vältida nuki süvenemist.
  • Ringitage jalalaba. Tehke jalalabaga aeglaselt suuri ringe mõlemas suunas.

Selliseid protseduure iga päev tehes hoiate ära veenilaiendite tekke, varvaste deformatsioone ja soodustate elujõudu.

Maaleht maksab igal kuul ühele tellijale Eesti keskmist palka ja nii 12 kuud järjest.
Telli Maaleht ja osale tellijapalga loosimises!
Vaata lähemalt >

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare