Mõned talvised tarkuseterad tervise turgutuseks

 (1)
Talvel on tähtis mitmekülgselt toituda. Köögiviljatoidud on parim valik.
Talvel on tähtis mitmekülgselt toituda. Köögiviljatoidud on parim valik.Foto: Repro

Talv ei ole rabelemiseks, sel ajal on meie ülesanne energiat säilitada, puhata ja tervislikult toituda. Talve element on vesi, sestap on eriti tundlikud neerud ja põis.

Talvel saabub aeg, mil loodus sulgub enesesse, loomad jäävad talveunne ja taimede elumahlad tõmbuvad juurtesse. Ka inimese elujõud tõmbub keha juurtesse, millena Hiina meditsiinis vaadeldakse neerusid. See on sisemise vaimse arengu, järelemõtlemise ja hindamise aeg, kus meenutatakse oma eesmärki siin elus.

Talv on aeg, kus yin (passiivne struktuurne osa) on tugevam kui yang (aktiivne funktsionaalne osa), seepärast tuleb yang’i säästa. Teisisõnu tähendab see elutempo aeglustamist ja aja maha võtmist. Selleks tuleb vara magama minna ja hilja tõusta, nii nagu päikegi loojub vara ja tõuseb hilja.

Talveaja põhimõte on hoidmises ja säilitamises. Et meeleolu püsiks hea, hoidke vaos emotsioone ja soove, mõeldes, et kõik vajalik ja ihaldatu on juba olemas.

Talvel tuleks keha hoida soojas ning vältida külmetumist ja higistamist. Vastasel korral kahjustub neerude energia ja kevadeks võivad tekkida lihaste nõrkus ja liigesevaevused.

Enese eest hoolitsemine, jõu säästmine ja puhkus talvel kindlustavad teotahte ning energiakülluse kevadel – ei mingit kevadväsimust!

Seotud lood:

Talv toob kaasa külmad ja rõsked ilmad. See aeglustab vereringe ja energia liikumist. Seetõttu tuleb hoida keha soojust ja riietuda ilmale vastavalt.

Kuulake oma keha

Haiguse ja terve olemise vahe on ajaliselt üsna pikk – see on haiguse peiteaeg. Kuulake oma keha: näiteks kui tunnete väsimust, on see samuti organismi märguanne, et midagi on korrast ära.

Ärge tõmmake endale haigusi ligi negatiivse mõtlemise ja halva tujuga. Negatiivsed mõtted väsitavad ja võtavad jõu. On tõestatud, et heatujulistel ja positiivsetel inimestel on ka tervis parem. Puhkama ei pea liiga aktiivselt sportides, abi on ka looduses jalutamisest ja igasugusest jalgsi liikumisest.

Toituge tervislikult. Sööge siis, kui olete näljane, ning usaldage sõna tõsises mõttes oma kõhutunnet. Tihti valdab inimest vastupandamatu soov süüa mingit kindlat toitu ja see valik ongi organismile kõige õigem.

Võtke söömiseks aega. Sööge rahulikult, aeglaselt, sest seedimine algab suus.

Hoolitsege imuunsüsteemi eest

Talvel teevad meile head kaeratoidud. Need hoiavad organismi tasakaalus, annavad energiat ja tugevdavad immuunsüsteemi. Vajalikku energiatasakaalu hoiavad ka ingver ja kaneel.

Liigne sool koormab liigselt neere. Eelistage toidu maitsestamisel maitsetaimi.

Veepuudus kahjustab neere ja takistab jääkainete eritumist. Liigne vesi aga tekitab veepeetust – turseid.

Haiguste ennetamisel on abi punasest päevakübarast. Nii tabletid kui tinktuur tugevdavad immuunsüsteemi. Kasulikud on ka kibuvitsamarjatee ja küüslauk.

Maaleht maksab igal kuul ühele tellijale Eesti keskmist palka ja nii 12 kuud järjest.
Telli Maaleht ja osale tellijapalga loosimises!
Vaata lähemalt >

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare