Töövõimetusleht on aasta algusest elektrooniline


Eesti Haigekassa
Eesti HaigekassaFoto: Tanel Meos

Ravikindlustuse seaduse muudatus teeb elektrooniliste töövõimetuslehtede kasutamise 1. jaanuarist kõigile tööandjatele kohustuslikuks.

Nii ei pea töötaja nüüd pärast haigust esitama tööandjale paberil haiguslehte, sest andmed arsti, tööandja ja haigekassa vahel liiguvad riigiportaali Eesti.ee teenuse kaudu. Seetõttu on vajalik tööandjate liitumine teenusega riigiportaalis Eesti.ee.

Töövabastuse perioodi lõppedes vormistab arst elektroonilise töövõimetuslehe oma arvutis ja edastab selle haigekassa andmekogusse. Seejärel tuleks töötajal teavitada oma tööandjat, et haigusleht on lõpetatud ning andmed arstil riigiportaali sisestatud, et tööandja saaks hüvitise arvestamiseks vajaliku info süsteemi sisestada.

Kui tööandja on omalt poolt andmeid täiendanud, arvestab haigekassa maksu- ja tolliameti andmebaasist eelmise aasta tulude kohta laekuva info alusel väljamakstava hüvitise suuruse ning see kantakse töötaja arvelduskontole.

Hüvitis kantakse sellele pangakontole, mille inimene on haigekassale edastanud. Pärast töövõimetuslehe lõpetamist kontrollib iga töötaja, kas tema kontonumber on haigekassa andmebaasis olemas. Numbri olemasolu saab kontrollida nii haigekassa infotelefonil 16 363 kui ka riigiportaalis Eesti.ee.

Kui on soov konto andmeid muuta või saada töövõimetushüvitis mõnele teisele arvelduskontole, tuleb seda teha enne, kui tööandja andmed haigekassale esitab.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare