Autori sõnul on valimiskampaaniad suuresti muutunud kommertsiaalseteks - parteisid reklaamitakse nagu ostukeskusi, poliitilisi märksõnu pakutakse, nagu oleks need "hullude päevade" odavkaup.

“Niigi on meie poliitiline süsteem kujunenud suuresti klientelistlikuks, st teenete ostu ja müügi loogikal põhinevaks. Poliitiline kommunikatsioon aga peaks olema sisuline mõtete vahetus, mitme poolega dialoog. See on lugupidamise küsimus. Kui poliitiline väli tahab olla usaldusväärne ja lugupidamist väärt, peaks ta ka valijat väärikalt kohtlema - mitte impulsiivse ostlejana, vaid mõtleva partnerina,” kirjutab Pilv.

Ta soovitab hankida oma postkastile kleeps, mis keelab postkasti panna tellimata reklaami. Ikkagi postkasti saabuv valimisreklaam tuleks aga tagastada parteikontorisse, lisades sellele oma sõnum. Seda võib teha nii eraviisiliselt kui ka organiseeritult, näiteks Tartus asub kogumispunkt Genialistide Klubi kohvikus. Infot kogumispuntide kohta leiab ka “Tagasi lätetele” Facebooki koduleheküljelt.

Erand tuleks Pilve sõnul teha neile reklaamidele, mis on sisulised ja aitavad valijal tõepoolest otsust langetada, näiteks koju saadetud parteiprogramm või läbi kirjutatud valimisporgramm. Prügiks tuleb lugeda aga sellised reklaamid, mis ei erine oma laadilt tavalisest kommertsreklaamist või müügikataloogist.

“See pole pelk protestiaktsioon. Selle sõnum on tegelikult konstruktiivne: poliitik, pea oma valijast lugu (et valija saaks sinust lugu pidada); ole tema suhtes aus; ära raiska ressursse - ka selles mõttes, et ära raiska võimalust põhjendada valijale oma tegevusplaane sisuliselt, ära viska ära sisulist võimalust pidada dialoogi selle üle, kuidas oleks kõige parem valla, linna või riigi asju korraldada. Poliitik, palun taha, et sind valitaks sinu sisu, mitte kesta järgi,” kirjutab Pilv.