Nüüd aga XV 2016. Välimuselt nagu varasemgi, seega ei saa uued arengud esitada väljakutset Eesti müügiedetabeli tipus troonivale Nissan Quasqaile. Viimane tundub lihtsalt reipam, XV seevastu konservatiivsem. Ja on selleks jäänud.

Kui XV turule tulles ennustati, et see võiks rohkem huvi pakkuda naistele, siis selles suunas – kui pidada silmas välist sätitust – julgelt sammutud pole. Küll võin kinnitada, et värv, mida tootjad nimetavad „Desert Khaki“, sobib XV-le ideaalselt.

Vastupidiselt välisele on jännatud salongiga. Näiteks on varem ehmuma pannud oranž välisvärv jõudnud nüüd sisekujundusse, oranži niidiga on õmmeldud istmekatteid ning seda on jätkunud mujalegi. Kokkuvõttes: on nokitsetud.

Sisekujunduse ja tehnoloogia ühisosa on 7-tollise puuteekraaniga meelelahutussüsteem. Loomulikult tuleb silma teha ka nooremale publikule, aga klassikale, kus konkreetne nupp või klahv viis kindlalt soovitud tulemuseni, veel silmi ette ei tehta. Võib-olla juhtub see siis, kui nn multimeediaseade saab üheks näidikupaneeliga.

Auto väärtus selgub siiski mitte tema ümber kõndides või niisama nuppe kruttides. Julgen öelda, et maanteel on (ka uuenenud) XV korralik sõiduriist. Kaheliitrine bensiinimootor ning tema 150 hobujõudu võiksid küll ehk pisut krapsakamad olla, nullist sajani kulub üle 10 sekundi ning ka tippkiirus jääb alla 200 km/h.

Manööverdada on XVga aga mõnus ja vedrustus kannatab ka sula järgsele külavaheteele proovima minna. „Varasemast heast“ on siin kaasa võtta korralik 220 mm kliirens, loomulikult ka nelikvedu, millele rõhub ka viimastel kuudel usinalt näidatud telereklaam.

Nüüd kuludest. Kes kaheliitrist bensiinimootorit ja 150 hobujõudu eelistab, peab leppima tehnilistes andmetes näidatud keskmiselt 7 liitri kütusega 100 km kohta. Väga uue auto ja pehmele talvele omaste sopase teedega on tegelik muidugi kõva 8.

Hinnakiri näitab, et 2,0i Sport 6MT maksab manuaalkäigukastiga 24 400 eurot, kõige odavama XV saab 19 990 euroga.