Lihtsam on nende poodidega, millel on Eestis olemas ka füüsilised poed. See annab kindluse, et pood eksisteerib ja saad oma paki kenasti kätte. Aga väga palju on pisikesi e-poode, mis toimetavadki ainult netis – kuidas neid siis hinnata?

Eesti E-kaubanduse Liit annab välja märgist “Turvaline ostukoht” – see on kindlasti üks detail, mida tähele panna. Märgis näitab, et tegemist on tõepoolest usaldusväärse kaupmehega. Võid rahuliku südamega ostu sooritada.

Ava e-poe kontaktandmed ja vaata, mis ettevõttega tegu – kasuta Google’i otsingut. Üsna lihtsalt leiad üles tagasiside, mille eelnevad kliendid on jätnud. Viska pilk peale – mõne sekundiga on arusaam olemas, kas tasub e-poodi usaldada või mitte. Guugeldada tasub eriti siis, kui oled ostmas kallimat ja/või eritellimusel tehtavat toodet.

Vaata järele, millised maksemeetodid on e-poes. Kui valikus on erinevaid makseviise, nagu Maksekeskus, pangalingid, Montonio vms makselahenduse pakkuja, siis on aru saada, et tegemist on üldjuhul ettevõttega, kes e-kaubanduses ka lubadustest-reeglitest kinni peab. Ole ettevaatlikum, kui raha palutakse kanda eraisiku kontole (siin on erandiks FIEd).

Tutvu ostu- ja müügitingimustega. Need peavad olema igal e-poel ja enne ostu tuleb sul ka kinnitada, et oled nendega tutvunud.

Tee selgeks, millisel hetkel tuleb kauba eest maksta – enamikus e-poodides tuleb ostu eest tasuda enne kauba väljasaatmist. Veendu, et ostu eest on tasumine toimunud. Muidu võib juhtuda nii, et jääd kaupa ootama, aga e-poe tingimustes on selgelt kirjas, et tellimus pannakse kokku pärast makse laekumist.

Vaata üle transpordiviisid. Eesti e-poodidega on lihtne – pakutakse erinevaid pakiautomaate või ise järeletulemise võimalust. Välismaiste e-poodidega on keerulisem – jälgi kindlasti transpordi hinda ning lisanduvaid tolli- ja käibemaksu kulusid. Neid võrreldes tuleb tihti välja, et kohalikust e-poest on soodsam ja kiirem osta.

2. Miks eelistada Eesti e-poode?


Eesti e-poega on lihtsam asju ajada, klienditeenindus ja tagastamised-ümbervahetamised on kiiremad. Sõprade ja tuttavate soovitused annavad kindlustunnet. Kohalikust e-poest ostes oled keskkonnasõbralikum, pakki ei pea üle maailma lennukiga sinuni toimetama. Eestis on väga palju kohalikke väikeettevõtjaid, kelle sissetulek sõltub e-poest, kus nad saavad müüa oma hingega tehtud toodangut ja sealt saadud tulu uuesti tagasi oma ettevõtmisesse investeerida. Eesti tootjalt otse ostes panustad meie enda majanduse kasvamisse, hoiad kokku loodusresursse ja annad tööd kohalikule kaupmehele.

Üldjuhul on transpordikulu väiksem ja kohaletoimetamine kiirem. Jah, ka Eestis toimetatakse e-poe tellimusi 1–3 päevaga kohale. Samuti on enamikul kaupmeestel valikus nii Itella, DPD ja Omniva pakiautomaadid kui ka kulleriteenus. Kui on väga kiire, saad valida ka ise järeleminemise.

Kui oled esimesi e-oste tegemas, siis vali katsetamiseks pigem Eesti või Euroopa Liidu e-pood. Väljastpoolt Euroopa Liitu tellides tuleb sul pakk tollis deklareerida ja tasuda nii tolli- kui ka käibemaks. Samas mõned suuremad globaalsed e-poed ja platvormid arvestavad maksud juba ette ära ning nende puhul deklareerimist vaja pole. Tollideklaratsioone saad teha postipaki puhul mugavalt Omniva iseteeninduses.

Kuidas käitub Eesti tarbija?

Eesti Pank

KAUPADE JA TEENUSTE E-OSTUD

Eestimaalaste kaupade ja teenuste e-ostude käive Eestis suurenes IV kvartalis võrreldes eelmise kvartaliga 9,8%. E-ostudest tehti pangakaardiga 18,8%, pangalingi kaudu 44,3%, avatud panganduse maksega 32% ja järelmaksuga e-poest 4,8%.

Keskmine e-kaubanduse kaarditehingu suurus Eestis kasvas võrreldes eelmise kvartaliga 22% ja võrreldes eelmise aasta sama kvartaliga 1,4%.

PIIRIÜLESED MAKSED

Piiriülesed maksed moodustasid eelmise aasta neljandas kvartalis 41% makstavatest maksetest.

Makstavate piiriüleste maksete käive oli 30,6 miljardit eurot ja arv 4,4 miljonit. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas maksete käive 90,9% ja arv 3,8%.

3. Said paki kätte, aga ost ei meeldi või ei sobi


Ost tehtud ja pakk käes. Proovides aga selgub, et toode ei sobi.

Tõenäoliselt on sul pakis kaasas tagastusjuhend. Loe see läbi ja küsimuste korral võta ühendust klienditeenindusega. Eesti e-poodidel on kohustus kaup 14 päeva jooksul tagasi võtta, kui toode ei sobi. Sama reegel kehtib ka Euroopa Liidu e-poodidest ostes, kuid tihtipeale võib piiriülestesse e-poodidesse tagastamine osutuda keerukamaks.

Vaata üle, et tagastatav toode oleks samas seisukorras, nagu ta sinuni jõudis. Järgi juhiseid, mida
e-kaupleja on andnud. Raha kantakse pärast tagastust tagasi üldjuhul samale maksevahendile, millega ostu eest tasusid.

Jää viisakaks – suure tõenäosusega piisab klienditeenindusse ühe e-kirja saatmisest või ühest telefonikõnest. Pole vaja kirjutada viit kirja ja kopeerida seda ka muudesse kontaktikanalitesse. E-poodnikud tegelevad pretensioonidega üldjuhul kiiresti.

4. Pärast ostu


Kui oled ostu ja klienditeenindusega rahul, jaga seda tagasisidena e-poodniku kodulehel, Google’i arvustusena või sotsiaalmeedias. Nii annad teistele ostjatele infot ning e-poodnikul on sinu rahulolevast tagasisidest rõõmu ja kasu.

Kontrolli, et makset pole läinud topelt – tehnika veab aeg-ajalt meid kõiki alt, seega tasub silm peal hoida krediitkaardi ja konto väljavõttel. Kui näed, et midagi on topelt, võta ühendust e-poodnikuga ja probleem saab kiirelt lahendatud.

Vaata julgelt e-kaubanduse maailmas ringi ja alusta e-ostlemisega juba täna. E-kaubanduses on tihtipeale parimad superdiilid ja allahindlused.

Head e-šoppamist!

Jaga
Kommentaarid