Automudelismi Limbaži maailmameistrivõistluste mälestusese

Võisteldi neljas klassis: PR-24 meeskonnasõit (2 võistlejat); ES-32; F1-32 ja ES-24. Mudelistide terminoloogia järgi siis produkt, väike eurosport, vormel ja suur eurosport. Kokku oli võistlustele registreerinud 127 võistlejat 15 riigist. Võistluste ajakava oli väga tihe. Kõigepealt lasti võistlejad rajale 4- minutilisteks treeninguteks ISRA reitingutabeli järgi. Seejärel toimus kvalifikatsioon ja siis läks võistluseks. Esmalt veerandfinaalid, kuhu lasti vastavalt kokkuleppele kas 13 või 14 gruppi. Seejärel said 24 paremat poolfinaali ja lõpuks selgitasid omavahel maailmameistri 8 paremat. Põnevust jätkus kuhjaga ja sellest kõigest andis põgusa ülevaate Johannes Mets, MTÜ Sindi Mudelisport ning Sindi ANK tehnikaringi juhendaja. Sindi linnapea Marko Šorin jagas enda tähelepanekuid.

Vigastatud mootoriga keskmiste hulgas!

„PR-24 klassis läksid meie noortel treeningsõidud ja kvalifikatsioon kenasti. 61 võistkonna seas platseerusid nad täpselt keskele, ehk siis 31-seks. See tekitas juba lootusi võistlusel ka heale tulemusele. Paraku on tegemist tehnilise alaga ja oma osa mängib juhus või õnn, kuidas keegi võtab. Juba esimeses sõidus sattus meie noorte mudel kokkupõrkesse ja midagi juhtus mootoriga, nii ei arendanud mudel enam korralikku kiirust. Kuna stardiraha sees oli selles klassis korraldajate poolt mootor, kummid ja kere, siis ei olnud võimalik mootorit remontida. See oli värviga kinni pitseeritud ja nii tuligi lonkava mudeliga lõpuni venitada. Tulemus muidugi sellele vastav – jäime viimaseks. Paras pettumus, aga need asjad lihtsalt käivad selle alaga koos,“ selgitas Mets.

PR-24 klassi maailmameistriteks tulid eestlaste põhjanaabrid Matti Fyhr ja Justus Pohjasniemi, teiseks Piero Castricone ja Paolo Trigilio Itaaliast, ning kolmandana lõpetasid Andrei Žbanov ja Andrei Sergejev Venemaalt. Meeldetuletuseks, et Matty Fyhr oli koos paarilise Marko Pirinen'iga parim ka mullu suvel toimunud Sindi esimesel endurol.

Teine võistlejatepaar Eestist Kaiar Tammeleht ja Margus Jõgilaine hõivasid 22. koha.

Surve all

Järgmistes klassides olid kõik võistlejad ainult iseenda eest väljas. ES-32 klassis platseerusid kvalifikatsioonis Pärnumaa noored Karmen Mets 73. kohale ja Andy Aron 108. kohale. „Tulemus tekitas juba halva eelaimduse, kuid Karmen suutis siiski kastanid tulest välja tuua. Eelsõitude põhjal platseerus ta 301 ringiga 34. kohale. Poolfinaali uks pandi 6 ringi varem kinni! Hiljem sõitu analüüsides leidsime, et puhtama sõiduga oleks ka poolfinaal olnud võimalik, kuid kindlasti avaldas oma mõju psüühiline surve sellises seltskonnas esimest korda võistelda. Andy Aron sõitis välja 247 ringi ja hõivas 105. koha. Kokku osales selles klassis 112 võistlejat. Finaal pakkus palju rõõmu lätlastele, sest maailmameistriks tuli Janis Nabokins, 536 ringiga. Teine oli tšehh Vladimir Horky 534 ringiga ja kolmas Piero Castricone Itaaliast 530 ringiga,“ vahendas Mets tulemusi ja andis edasi ka emotsioone. Kaiar Tammeleht sai 13. kohaga eelsõitudest edasi poolfinaali, kuid pidi seal positsioone loovutama ja jäi lõpuks 23. kohale 395 ringiga. Eelsõidud kestsid 3, poolfinaalid 4 ja finaalid 5 minutit. Margus Jögilaine selles klassis ei osalenud.

Vormelid

F1-32 klassis platseerusid kvalifikatsioonis Karmen Mets 93. ja Andy Aron 94. kohale. Eelsõitudes suutsid mõlemad oma kohta parandada ja lõpuks oli Karmen 59. kohal 245 ringiga ning Andy 78. kohal 233 ringiga. Poolfinaali pääses veel 265 ringiga. Finaalis võttis Piero Castricone oma ja võitis maailmameistritiitli 460 ringiga. Teine oli Chris Bryninx Belgiast 452 ringiga ja kolmas lätlaste rõõmuks Raivis Jansons 451 ringiga. Kaiar Tammeleht saavutas 60. koha samuti 245 ringiga, kuid Karmenil oli sektorite arvestuses väike edumaa. Ka selles klassis Margus Jõgilaine ei osalenud. Kokku osales F1-32 klassis 104 võistlejat.

Kaiari ees vabandati

Lõpuks võistles kõige võimsam ja kiirem klass ES-24. Kvalifikatsioonis olid Karmen 43. ja Andy 70. kohal. Ka siin suutsid nad eelsõitudes oma kohti parandada ja lõpuks oli Karmen 38. kohal 340 ringiga ja Andy 62. kohal 322 ringiga. Poolfinaali pääses 352 ringiga. Finaalis krooniti maailmameistriks tšehh Antonin Vojtik 629 ringiga. „Tema võit oli nii veenev, et ta võis viimasel sõiduminutil endale lubada isegi tempo mahavõtmist riskide vältimiseks. Teiseks tuli Paul Gawronski USA-st 607 ringiga ja kolmas tšehh Jaroslav Recek 606 ringiga. Veel pool minutit enne sõidu lõppu sõitsid Paul ja Jaroslav n.ö. ratas rattas, kuid siis tšehh vääratas korraks ja sellest piisas,“ kommenteeris Mets.

„ES-24 klassis tabas ebaõnn eelsõidus Kaiar Tammelehte, kellel jäi poolfinaalist puudu 1 ring. Veel 5 sekundit enne võistluse lõppu sõitsid kaks mudelit rajalt välja ja jäid toppama Kaiari rajale. Kaiar üritas oma mudeli nende vahelt läbi trügida, kuid siiski läks ka tema mudel rajalt välja ja sellistel puhkudel sõltub kõik mehaanikust, kes antud olukorras pani Kaiari mudeli rajale tagasi viimasena ja hüvasti poolfinaal! Viisakate meestena tulid patused Kaiari ees küll vabandama peale võistlust, kuid mis läinud, see läinud. Üldse valitses kogu võistluse ajal võistlejate vahel sõbralik õhkkond,“ kirjeldas Mets ootamatuid situatsioone, milles alati kõik ei olene võistlejast endast, ka mitte tehnikast. Kaiar oli lõppkokkuvõttes 28. kohal 348 ringiga ja Margus Jõgilaine 39. kohal 339 ringiga.

Eesti-Läti Koostööprogrammi sekretariaadist kohal viibinud projektijuht Helena Järviste tundis siirast heameelt selle üle, et väga väikese eelarvega projekt leidis sedavõrd suure mastaabiga lahenduse, ja et tema sattus seda projekti juhtima. Võistlus lõppes Libaži linnavalitsuse suures saalis piduliku autasustamistseremooniaga koos kõige juurdekuuluvaga. Auhindu jagasid Limbaži abilinnapea ja Sindi linnapea.

Eurooplaste sisenali ei pruugi kõigini jõuda

Limbazis asub Läti tuntud hõbedakunstniku muuseum, kelle poolt pandi auhinnana välja hõbedast auto parimale lätlasele. Kõige edukamaks tunnistati Janis Nabokins, kes on Sindis võistelnud vähemalt kahel korral. Auhind jäi ikkagi muuseumisse hoiule, kuid Janise nimele. Janis on Sindis võistelnud vähemalt kahel korral, seetõttu on Šorin temaga üsna tuttav. „Janis kandis rohelist Saksa sõjaväe pluusi. Kui öeldi, et tema on maailmameister, võttis ta rohelise särgi seljast, mille alt ilmus nähtavale must särk kirjaga World Champion ja saalis lauldi biitlite “Yellow Submarine” viisil talle “Janis Nabokins is homosexual!” See oli juhtraja sportlaste sisenali, nn inside-joke, mida lauldakse suure respekti korral. Lugu ise on 15 aasta tagusest ajast Rootsi MM-ilt, kus üks peategelane on meilegi tuttav, Jânis Rage-Ragis.

Šorin ütles, et pärast tseremooniat tänati ka teda. „Üks tänama tulnud ameeriklastest oli õnnelik võistluste üle, kuid kurtis, et temale isiklikult tegelikult see laul ‘homoseksuaalidest’ ei meeldi. Samas üks rootslane väljendas hea meelt selle üle, et Sindis on noortele juhtrajal harjutamise võimalus loodud. Eriliselt sügavat muljet avaldas talle aga fakt, et tseremoonial osalesid ametnikud, keda nemad tavaliselt oma võistlustel ei näe,“ rääkis Sindi linnapea.

Kilbil ja kilbiga

Lõppkommentaariks ütles Johannes Mets Jõõpre neiu tunnustuseks, et kui esimestel päevadel oli ta alles tundmatu, siis viimastel päevadel tõstsid paljud Karmenit nähes pöidla püsti ja küsisid, kas tuleval aastal ka MM-ile läheme. „Selline suhtumine tegi meele heaks ja südame soojaks. Olemegi vaikselt hakanud mõtlema tuleva aasta MM-ile Tšehhi Vabariigis. Lõppkokkuvõttes läks Pärnumaalt võistlejatel esimese korra kohta ikkagi päris kenasti. Kooliraha tuleb ju alati maksta!“ Mets tänas taas mudelispordi tegevuse toetamise eest Sindi Linnavalitsust, Sindi ANK-i ja Fein-Elast Estoniat.

Samal teemal: