Hispaania arhitektuuribüroode Acha Zaballa Arquitectos Scp ja Bilbao Architecture Team Spl arhitektid poolt Läänemere kunstipargi arhitektuurikonkursile esitatud töö pälvis kolmanda preemia. Andrus Kallastu arvates oleks sarnane töö raudteejaamana maailmatasemel äge lahendus.

Kallastu selgituse kohaselt võiks Rail Balticu Pärnu reisijate raudteejaama rajada Papiniidu sillale üle Pärnu jõe. Tema arvates võiksid mõlemal suunal liikuvate reisirongide perroonid asuda otse sillal, kuhu pääseks hõlpsasti nii vasak- kui paremkaldalt. Raudteejaama teenindushoone olmeruumide, piletikassa ja teiste tarvilike pindadega võiksid paikneda vasakkaldal väljaspool jõeäärset ehituskeeluvööndit.

Kallastu hinnangul on võrreldes linnavalitsuse algatatud detailplaneeringuga tema pakutud alternatiivse asukoha eeliseks märksa hõlpsamini ligipääsetav asukoht ja praegu kavandatavast palju atraktiivsemad võimalused raudteejaama hoone arhitektuurseks lahenduseks.

Võimalikust arhitektuursest valikust kõneldes toob Kallastu üheks näiteks mullu detsembris Läänemere kunstipargi arhitektuurikonkursile laekunud võistlustöö, mis ei täitnud küll kunstipargi vajadusi, kuid osutuks tema meelest raudteejaamana esitatud kujul maailmatasemel ägedaks lahenduseks. Ettepaneku esitaja peab silmas kolmanda preemia pälvinud võidutööd, mille autorid on Hispaania arhitektuuribüroode Acha Zaballa Arquitectos Scp ja Bilbao Architecture Team Spl arhitektid. Hindajad kommenteerisid tööd sõnadega: „Unustamatu disain teeb sellest võistluse kõige atraktiivsema töö, mille selget seisukohavõttu pole võimalik eirata.“

Sama seisukohta, et raudteejaam tuleks siduda sillaga, on juba varem jaganud ka näiteks Mark Soosaar. Pärnu Postimehes ütles Soosaar muuhulgas järgmist: "Ma ei kujuta ette, et Tallinna-Berliini kiirrong võiks peatuda /.../ ehituspoodide tagahoovis. /.../ Aga usun, et on veel üks võimalus, mis tooks rahvusvahelisele ideekavandite võistlusele palju staararhitekte. Kuna niikuinii tuleb üle Pärnu jõe ehitada uus raudteesild, kas siis ei võiks sild olla ühtlasi raudteejaam? Juurdepääs mõlemalt kaldalt ja oi kui uhked vaated meie loodusele! Ja jõgi pakub ka lahendust kiireks ühenduseks südalinnaga. Peaaegu nagu Venezias, kus Marco Polo lennuväljalt saarele sõiduks on kõige atraktiivsem (tõsi, ka kõige kallim) võtta veetakso. Pärnus saaks puhkajad tuua kiirlaevaga raudteejaamast otse Viikingi ja Tervise treppi!"

Samal teemal: