„Liiklusele on objekt plaanis avada veel sel kuul,“ ütles täna Kasesalu, kes veel nädalapäevad tagasi ei saanud ehitaja eest väga kindlalt kosta.

Kui 21. mail tõsteti Saare tänava otsa kohal 15 kuni 20 tonni kaaluvaid tunneli osasid süvendisse, oli peatööettevõtja Tallinna Teede AS projektijuht Raiki Reiljan kindel objekti tähtajalises valmimises. Määratud tähtajani, 20. oktoobrini on jäänud veel mõned päevad. Kahtlematult on viie kuuga tehtud ära suur töö ja täna toimus liiklus nii Riia maantee kui Papiniidu rekonstrueeritava osa mõlemal sõidusuunal paremates tingimustes kui enne ehitustööde algust.

Elav liiklus käib ka Liivi teel, mida projekti põhjal nimetatakse küll endiselt Papiniidu pikenduseks. Peamised liiklejad on praegu siiski veel kollaste vilkuritega sõitvad teetööde masinad. Vähe pole neidki, kes kasutavad viimaseid päevi sõiduteed rulluiskudel, jalgrattaga või rulaga sõitmiseks. Leidub ka jalakäijaid, kes eelistavad isegi lastevankriga jalutamist peatselt valmival sõiduteel kuigi paralleelselt jookseb täiesti valmis jalgratta ja jalakäijate tee. Täna kaeti asfaltbetooniga ka mõlema tunneli teed. Nüüd saab Liivi tee kergliiklusteelt Papiniidu sillale minekuks või vastupidises suunas liikumiseks kasutada ka tunnelit. Asfalteerida on jäänud veel üksikud väga väikesed lõigud kõnniteedel. Ohutussaartel, samuti Rae kaupluse ja Pätsi maja ees on veel kiviparketti paigaldada.

Teedele märgistuse kandmine nõuab meistritelt tõelist kannatlikkust, sest märjad sügisilmad sunnivad ootama sobivaid kuivemaid hetki, mida polegi viimasel nädalal väga palju olnud. Nii töötatakse vastavalt ilmastiku oludele ka hilistel öötundidel. Paigaldatud on pooled valgusfoorid. Lisaks kolmele uuele fooriristmikule Liivi tee mõlemas otsas ja Paide maantee alguses paigaldatakse Pae tänava joonele Papiniidu tänava ületamiseks jalakäijatele samuti foorituled. Varem oli liiklus samal ristmikul ajutiselt valgusfooridega reguleeritud, kuid uue liikluskorraldusega need kõrvaldati.

Tee äärde on kuhjatud kokkuriisutud prahihunnikuid ja teha on pisitöid üksjagu. Kokkuvõttes võib ehitaja suhtes olla täiesti rahul olenemata sellest kui palju jääb veel pärast määratud tähtaja möödumist tööd teha, sest nii suure objekti puhul ei oma mõned päevad siia-sinna enam mingit tähtsust. Kui mõelda sellele, et Läti firma SIA Bindersi ja Eesti ettevõtte AS Koger&Partnerite konsortsium jättis tunduvalt varem alustatud Ehitajate tee ja läänepoolse ühendustee rajamise kevadtalvel lihtsalt sinnapaika, siis väärib peatööettevõtja Tallinna Teede AS ja AS Merko Ehitus Pärnu kogemuse vaates lausa kiitust.

Maanteeamet sõlmis ehituslepingu ehitajate Tallinna Teede AS ja Merko Ehitus AS vahel 2010. aasta 13. augustil. Ehitusmaksumus oli lepingu sõlmimise ajal 95,4 miljonit krooni, millest 80% tasub Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond.

Küsimusele, millal siis pidulik lindi lõikamine korraldatakse, vastas Kasesalu, et pidulikku lindilõikamist ei toimu. Liikluse avamise kohta tehakse eraldi teade.

Pildigalerii, mis on tehtud erinevatel päevadel nädala jagu enne tänast päeva

Pildigalerii täna õhtusest jalgrattasõidust

Samal teemal: