Lint veetakse lõikamiseks pingule

Eile ennelõunal avati sümboolse lindilõikamisega Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ja läänepoolne ühendustee, millega tähistati ühtlasi kogu ümbersõidu valmimist.

Ümbersõit on avatud: linti lõikasid maanteeameti peadirektor Aivo Adamson (vasakult), Pärnu linnapea Toomas Kivimägi, AS Lemminkäinen Eesti juhatuse esimees Sven Pertens, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priske ning Pärnu maavanem Andres Metsoja.

 

Maanteeameti avalike suhete osakonna teatel tähistati teisipäeval, 9. oktoobril Pärnus sümboolse lindilõikamisega Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ja Läänepoolse ühendustee ning ühtlasi ka kogu ümbersõidu valmimist. Ehitustööd läksid maksma 27 160 114 eurot, 80% sellest summast tuli Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

Vastavalt Lemminkäinen Eesti ASist, AS TREFist ja AS Teede REV-2st koosneva konsortsiumi esindajatega 2011. a 2. septembril allkirjastatud lepingule jätkati ehitusobjektil eelmisest ehitajast poolelijäänud töid, sh Tallinna mnt ja Ehitajate tee 5,8 km pikkuse 2+2 eraldusribaga teelõigu ehitust. Selle käigus rajati 2,9 km kogujateid, 9 km jalg- ja jalgrattateid, 5 jalg- ja jalgrattateede tunnelit ning 2,5 km müratõkkeseinu. Läänepoolsel ühendusteel jätkati poolelijäänud töid Tallinna maantee ja Lihula maantee vahelisel 2,8km pikkuse 1+1 rajalise teelõigu ja Lihula maantee 0,9 km pikkuse 2+2 eraldusribaga teelõigu kallal ning viidi lõpule 1 km ristuvate teede ja ringristmike, kahe jalg- ja jalgrattateetunneli ning kommunikatsioonide ehitus. Samuti ehitati üle Sauga jõe 70m pikkune raudbetoonsild, 0,2 km müratõkkeid ning 4,2 km jalg- ja jalgrattateid.

Eelmine ehitaja – Läti firmast SIA Binders ja Eesti firmast AS Koger&Partnerid koosnev konsortsium – jättis nii Ehitajate tee kui läänepoolse ühendustee ehituse 2011. a kevadtalvel pooleli.

Maanteeamet sõlmis Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ehituslepingu 2009. aasta 23. septembril ja läänepoolse ühendustee ehituslepingu 2009. aasta 3. novembril konsortsiumiga, mida juhtis AS Koger&Partnerid. 2010. aasta suvel sai konsortsiumi juhtivpartneriks SIA Binders. Vastavalt toonastele lepingutele pidi Ehitajate tee valmima 2011. aasta sügisel ning läänepoolse ühendustee valmimise tähtaeg oli juba eelneva, 2010. aasta 15. oktoobril.

Ehitajate tee ja läänepoolse ühendustee on kaks esimest etappi Pärnu ümbersõidu koondprojektist, mille peamine eesmärk on parandada liiklustingimusi ja -ohutust ning teekeskkonda, arendada üle-euroopalise transpordivõrgustiku TEN-T ühendusi ja viia Pärnu ümbersõit vastavusse kehtivate standarditega.

Kaie Seger  testis Ehitajate teed sadade tibutantsijatega veel enne tee valmimist ja on ehitajaga väga rahul

III etapi, Papiniidu silla remondileping sõlmiti 2009. a 17. detsembril ASiga Nordecon Infra ja OÜga Nordecon Betoon ning sild võeti vastu 2011. a jaanuaris. IV etapi, Papiniidu pikenduse ehitusleping sõlmiti 13. augustil 2010 ehitusfirmadega Tallinna Teede AS ja Merko Ehitus AS ning objekt avati liikluseks 2011. a 30. oktoobril.

Kokku läks Pärnu ümbersõidu ehitus maksma 39 717 330 eurot , mis on võrreldes algselt kavandatud 51,1 mln euroga 22% odavam. Projekti raames valmis 9,63 km jagu põhimaanteid (Via Baltica), 7,38 km kogujateid ja linnatänavaid, 16,69 km jalg- ja jalgrattateid, 9 jalg- ja jalgrattateetunnelit ja 2,6 km ulatuses müratõkkeseinu.

Endine Riigikogu liige on tulemusega rahul; Pärnu ümbersõit läheb jagamisele
Moment enne lõikamist; pidulik avamine Ehitajate tee ja Tammiste tee ristmiku lähedal
Pärnu ümbersõit on kogu pikkuses avatud; Suure lõõtsaga sõidetakse alates Sadama tee ristist mööda Lihula maateed, üle uue silla, Lääne poolsel ringil, Ehitajate teel, Liivi teel ja Riia maanteel

Samal teemal: