Pärnu sadamast kuni Sorgu saareni on jää paksus kuni 30 sentimeetrit ning Sorgu saare ja Kihnu vahelisel alal esineb kohati rüsi- ja raskesti läbitavat jääd. Jääpiir on Kihnust 5–10 miili lääne poole ja jää paksus jääpiirist kuni Kihnu saareni ei ületa 10 sentimeetrit. Rüsijää piirkonnas vajavad jäämurdja abi kõik laevad.

Veeteede Ameti talvise navigatsiooni talituse juhataja Martin Kaarjärve sõnul on talvise navigatsiooni tagamisel väga oluline jäämurdjate ja sadama vedurlaevade koostöö. „Kui jäämurdja on kaubalaeva toonud sadama akvatooriumini, siis peab sadam saatma talle vastu piisavalt võimsad vedurlaevad, mis suudavad abistada laeva sadama akvatooriumis. See võimaldab jäämurdjal kiiremini suunduda järgmise tellimuse täitmisele,“ lisas Kaarjärv.

Alates 6. veebruarist peab kõigil Pärnu sadamasse sisenevatel ja sealt väljuvatel jäämurdja poolt teenindatavatel laevadel olema jääklass 1C Lloyd`s Registri järgi või samaväärne teiste klassifikatsiooniühingute jääklass ja peamasina võimsus mitte vähem kui 1600 kW.