Ettevalmistused jahi vette tõstmiseks; 25 m pikkune mast

Sadama kail toetus alusraamile esimene täielikult Eestis valmistatud luksususlik A-klassi jaht, mille pikkus on 17, laius 4,5 süvis 3,5 ja masti pikkus 25 meetrit. Jahti tõukab ca saja ruutmeetri suurune puri ja eespurje pinda on kaks korda rohkem. Sadamast välja sõidul ja tuulevaikse ilmaga paneb ligemale 18 tonnise aluse liikuma 120 hõbujõuline mootor. Salongi sisustuse kujundamisel on kasutatud tiikpuu ja mahagoni väärispuitu.

Laev valmis Pärnumaal Uulu külas asuvas väikeses kümnekonna töötajaga laevatehases OÜ Polar Shipyard, mille rahvusvahelise kaubamärgi omanik on Folkboat. Omaniku esindaja Tarmo Absalon ütles, et tema vend Vaido Absalon on juhatuse esimees ja ärijuht ning projekti tehniline juht on purjetaja Tõnu Urbanik, kes omab varajsemaid väikelaevade ehitamise kogemusi.

„Laev on täielikult Eestis ehitatud, üksnes elektroonika- ja hüdraulikaseadmed on muljalt juurde ostetud,“ tutvustas Tarmo Absalon alust, mis alguses läheb Rootsi poole teele Eesti lipu all. Hiljem siiski hakkab ta omanikumaa Saksa lipu all seilama. „See on esimene omataoline Eestis ehitatud jaht ja valmimiseks kulus aega 2 aastat, järgmistega loodame toime tulla aasta ja paari-kolme kuuga,“ tutvustas tehase arengut Tarmo Absalon, kes hinnast küll ei soovinud kõneleda kuid lisas siiski, et nii kallist jahti pole Eestis varem ehitatud.