Ilmselt oli selle kõige ajendiks tasuta ühistranspordi küsitlus, mille tulemus oli see, et tasuta ühistransporti toetas 75,5% oma arvamust avaldanud pealinlastest. Nõmmel käis hääletamas 2750 inimest, kellest 1303 oli tasuta ühistranspordi poolt ja 1439 vastu, kaheksa sedelit olid kehtetud. Juba enne lõpptulemuste selgumist hakati spekuleerima erinevate võimalustega selle rahastamiseks, eelmisel nädalal esitas ilmselt just sellest tiivustatuna oma arupärimise ka Tallinna volikogu opositsioon. Kuulujutud tasulise parkimisala kehtestamisest Nõmmel on aga väärad.

Lisaks eramajadele on Nõmmel mitmeid kortermaju ja korteriühistuid, kes on omakeskis otsinud oma maja piirkonnas parkimisprobleemidele lahendust, kuid ei ole neid alati leidnud. Eelmisel nädalal käisin koos kolme abilinnapeaga kohtumas Pihlaka, Nelgi ja Astrid tänava piirkonna korteriühistute esindajatega, et leida lahendust kolme kortermaja hoovis ja õuealal toimuvale kaootilisele parkimisele.

Miks just kolme abilinnapeaga? Aga sellepärast, et nii linnamajanduse kui ka kommunaal-, transpordi- ja keskkonnaküsimuste vastused saaks juba kohapeal vastatud. Oluline oli selle kohtumise puhul tõdeda, et parkimiskorraldusele lahenduse otsimine on võimalik ja loodan, et juba kolm aastat puretud pähkel saab järgmisel kevadel lahenduse. Ses piirkonnas on võimalik lahendada olukord linnavalitsuse korraldatava konkursiga «Hoovid korda!», mille kaudu saavad
ühistud küsida linnalt toetust 70% kulude katmiseks. Piltlikult öeldes tuleb igal ühistul leida 10% ulatuses raha projekti panustamiseks.

Aprilli teises pooles alustame koos Pihlaka 22, Nelgi 30 ja Nelgi 30a korteriühistutega ühistegevust, et hakata ette valmistama kõikide taotluse esitamiseks vajalikke dokumente. On ju ka oma koduümbruse parkimise korrastamine panus Nõmmel ja Tallinnas laupäeval algavasse heakorrakuusse.