Kõige suurem muudatus on see, et Kasti ristmik saab valgustuse. Mõlema tee otsa tulevad ohutussaared ning peateele liikumiseks peale- ja mahasõidurajad. Haimre ristmik muudab oma praegust kuju ja hakkab edaspidi peateega ristuma täisnurga all. Siia valgustust kavandatud ei ole.

Märjamaa vallavalitsus andis Kasti ristmiku tehnilisele projektile kooskõlastuse tingimusel, et lahendatakse ka jalakäijate ülepääs Tallinna-Pärnu-Ikla maanteest Valgu suunas, kuna seda ristmikku kasutavad tervisesportlased lähikonnas asuvasse Järta tervisespordikeskusse minekuks.

Haimre ristmikul soovitakse Pärnu poolt tulijatele Märjamaa suunas täiendavat lisarada, et tagada liiklusohutus antud ristmikul, sest pärast Märjamaa uue bussijaama kasutusele võtmist sõidavad liinibussid alevisse just selle ristmiku kaudu.

Maanteeamet lükkas oma vastuskirjas valla taotlused omapoolsete põhjendustega tagasi.

Vastuses öeldi, et enne projekteerimise alustamist küsiti vallavalitsuselt, millega tuleks arvestada, kuid siis ei tehtud ettepanekut Kasti ristmikul tervisesportlastele vajaliku ülekäigukoha rajamiseks. Maanteeamet põhjendas, et selle ristmiku piirkonnas on jalakäijate osakaal väike ja kuna jalakäijal ei ole ülekäigukohal tee ületamisel sõidukijuhi suhtes eesõigust, siis ei ole ohutussaarega ülekäigukoha rajamine Kasti ristmikule põhjendatud.

Kasti ristmikul ja selle vahetus läheduses puuduvad jalgteed, seal ei paikne tiheasustusalasid ega ole kehtestatud planeeringuid, mis tekitaksid tõmbepunkte jalgsi liikujatele ning näeksid ette jalgteede ehitamise vajaduse ja ülekäigukoha rajamise nende ühendamiseks.

Liiklusohutuse suurendamiseks on ette nähtud ristmiku valgustamine ning peale ümberehitamist kehtestatakse ristmiku piirkonnas kiiruspiirang 70 km/h, mis tagab ka jalakäijatele ohutuma teeületuse.

Tervisesportlastel soovitab maanteeamet Märjamaa ja Järta tervisespordikeskuse vaheliseks liikumiseks kasutada väiksema sõidukite liiklusega kohalikke teid ning endist raudteetammi. Selle teekonna valikul on teeületuseks sobiv koht endise raudteetammi lõikumine maanteega, kus sõidutee on mõlemas suunas piisavalt hästi nähtav.

Haimre ristmiku osas vastas maanteeamet, et liiklusohutuse parandamiseks on muudetud Märjamaa poolt tuleva ristmiku kõrvaltee haru lõikumisnurk täisnurkseks. Pärnu suunalt Märjamaa poole pöörajate arv on liiklusloenduse andmetel suhteliselt väike, seega ei ole ristmikule ette nähtud lisarada, kuid vasakpööret ootajatest paremalt möödumiseks on ristmikule ette nähtud möödumislaiend.

Maanteeameti Rapla esinduse peaspetsialist Kalju Lõokene ütles, et pärast projekti valmimist kuulutatakse välja ehitushange ja on väike lootus, et Kasti ristmiku ehitamine tänavu tuleb.

Kas see ka tegelikult nii läheb, selgub märtsi lõpul: tänavuste objektide kohta annab maanteeamet infot 28. märtsi pressikonverentsil.