2009 Dodge Ram

GoPro mäkketõusu kiirendusvõistlus saab toimuma Kuutse nõlval, millele rajatakse 100,5 m pikkune võistlusdistants. Aega võetakse professionaalse ajavõtusüsteemiga ning sõidetakse täpsussõidu reeglite järgi. Lühidalt: ei võida see, kes kõige kiiremini distantsi ülesmäge läbib vaid see, kes sõidab etteantud aega kõige täpsemini.

Samalaadset võistlust üritas Eesti Audi Klubi ka eelmisel aastal, kuid siis jäi täpsussõidu edukas läbiviimine ühe raja läbimatuks muutumise tõttu ära. Seetõttu valisid korraldajad sel aastal avatud suusakeskuse, millel on pinnas alates hooaja algusest ettevalmistatud.

GoPro mäkketõusu kiirendusvõistlus saab toimuma Kuutse nõlval, millele rajatakse 100,5 m pikkune võistlusdistants. Aega võetakse professionaalse ajavõtusüsteemiga ning sõidetakse täpsussõidu reeglite järgi. Lühidalt: ei võida see, kes kõige kiiremini distantsi ülesmäge läbib vaid see, kes sõidab etteantud aega kõige täpsemini.

Võistlus koosneb ajasõitudest ja eliminaatoritest, kus selgitatakse välja võistleja, kes oma autoga kõige täpsemini etteantud aega korrata suudab.
Lumisel ja/või jäisel pinnasel tuleb oma sõiduoskused tõsiselt proovile panna, et võtta parim reaktsiooniaeg, kuid mitte sõita määratud ajapiirist üle. Kui võistleja sõidab oma aja nn. lõhki, ehk kiiremini kui ettenähtud, kaotab ta kõrval rajal startinud võistlejale.

Võistlusel saab osaleda kahes klassis 2WD ja 4WD, neist viimasesse on juba registreerunud 27 sõiduautot. Võistlejate nimekirjast leiab nii universaalkerega pereautosid, linnamaastureid, kuid puudu ei ole ka sportlikemaist masinaist.
Kohal on elupõlised rivaalid Mitsubishi Lancer Evolution kui ka Subaru Impreza. Kuid on ka hulljulgemaid sõitjaid. Kiirendusmaastikult kõigile tuttavad Viljar Mäesepp ning Riivo Sinijärv osalevad vastavalt maasturitega Land Rover Sport ja Dogde RAM 1500.

Ürituse peakorraldaja Roland Kivitare sõnul on esindatud ülimalt lai valik erinevast ajast valmistatud nelikveosüsteeme. “Selline võistlus on ideaalne test võistlejatele ja sõiduautodele, sest lumisel või ka jäisel pinnasel loeb kõige rohkem sõitja oskus oma sõidukit valitseda võimalikult täpselt.

Seetõttu sõidetaksegi täpsusvõisluste reeglite järgi, et elimineerida võimsuse eelis.

Võistluse peakohtunik Indro Päll lisas, et: “Sellise skeemi puhul on väga võimalik võita ca. 400-500hj-list maasturit või sportlikku Subaru Imprezat.
Tuleb vaid oskuslikult lugeda ajavõtusüsteemi tulesid ja mitte võtta punast tuld.”

Kogu info võistlusele registreerimise kohta leiab aadressilt www.uphilldrag.ee. Pealtvaatajatele on kogu üritus tasuta.