Eripreemiaga pärjatud võistlusauto olid selle autorid Tanel Harjakas ja Kaupo Väli juba koju viinud. Pildil on Martin Reinoki ja Kaarel Kõutsi valmistatud Ferrari Zonda R-3 ja Ronald Luhavälja Juustuvanker. Foto: Reet Saar Märjamaa Nädalaleht

"Seitsmendad meistrivõistlused olid erilised, kuna esimese nelja võistleja seas oli koguni kaks tüdrukut ja esmakordselt oli võistlus rahvusvaheline: Oskars Raudinš Lätist tuli oma kiire ja korralikult ehitatud autoga teisele kohale. Finaali jõudnud autod olid väga kvaliteetselt ehitatud, disain ja ideed olid väga huvitavad. Oli eriti kiireid mudeleid: Tääksi põhikooli süsihappegaasi balloonist väljunud gaasijoa jõul liikunud sõitnud Punane Nool läbis raja ajaga alla ühe sekundi!

Põnevalt olid lahendatud kellamehhanismi jõul liikuvad mudelid ja üks noor meistrimees oli teinud üles vinnatava vastukaalu abil liikunud auto," rääkis Stokkeri turundusjuht Peep Pajumäe.

Eelmisel aastal oli Märjamaa gümnaasium edukaim kool, kust kõige enam mudeleid finaali pääses ja meie õpetaja Mauno Laurimaa tunnistati ka edukaimaks juhendajaks. Tänavu saadeti meie gümnaasiumist Stokkeri konkursile üheksa automudelit, millest finaali valiti kolm. Selle tulemusega jõudis Märjamaa kool kolme parema kooli hulka.

Kõik finalistid said kingituseks pealambi, eripreemiaga kaasnes ka kinkekaart. Eripreemia said finaalis Tanel Harjakas ja Kaupo Väli, kelle ühisloominguna valmis üherattaline auto Juta, mis toetub kahele toele ja jõuallikaks on mõõdulindi vedru.

Finaali pääses ka 5. klassi poisi Ronald Luhaväli auto Juustuvanker. Kahe puust hiirega kaunistatud automudeli pealmine osa käib pealt ära, selle all on jõuallikas - kaks mõõdulinti. 7. klassi poisid Martin Reinok ja Kaarel Kõuts valmistasid mudeli, millel uhke nimi Ferrari Zonda R-3 ja seegi liigub mõõdulindi vedru abil.

„Algset jõuallika lahendust otsisime pikalt - proovisime mootoriks nii hiirelõksu kui vedrut, nagu internetis soovitati, aga need ei sõitnud distantsi läbi. Lõpuks võtsime kasutusele mõõdulindid," meenutas õpetaja Laurimaa. Ta peab Stokkeri tööriistavõistlust selle poolest oluliseks, et poisid saavad näha teiste mudeleid ja koguda uusi ideid.

„Seekordse autoehitajate põlvkonna ongi eelmised juba peale kasvatanud," ütles õpetaja. Ühe nädalatunni ajal võistlustööd kindlasti valmis ei jõua, seda enam, et tunnis tuleb õppida uusi töövõtteid ja sestap on loomulik, et mudeleid ehitati söögivahetundide ajal ja vabadel hetkedel - kõik finaali pääsenud poisid käisid ka puutööringis.

„Peab olema kannatlik ja vajadusel midagi ümber tegema, sest alati ei hakka esimene variant tööle. Stokkeri võistlus motiveerib õpilasi end pingutama ja kokku võtma, kasutada ja ühendada tuleb eri ainete teadmisi," loetles õpetaja Laurimaa võistluse plusse.