Uuringut juhib vamenteadur Anita Kärner, töögrupi liikmed on doktorant Ülar Loolaid ning Indrek Kärner Maaelu Arendajate Ühingust. Töögrupi andmeil on uuringu eesmärkideks selgitada maapiirkonna koolide näitel, millised on kooli organisatsiooni sisemised ja väliskeskkonna tegurid uuenduste algatamisel ja elluviimisel.

Uurimuse käigus kogutakse materjali internetis olevatest andmebaasidest, kodulehekülgedelt; viiakse läbi intervjuud koolijuhtidega, õpetajate ja õpilaste esindajatega, kohaliku omavalitsuse ja kogukonna esindajatega, haridusametnikega, haridusuurijatega; viiakse läbi grupiintervjuud õpetajatega ning analüüsitakse arengut ja uuendusi kajastavaid dokumente.

“Jäime uurimisrühmale silma oma kooli kodulehe, läbivate teemade huvitava käsitlemisega kooli õppekavas, järjepidava sisehindamissüsteemi ja traditsioonide poolest” selgitas Pühajärve Põhikooli direktor Miia Pallase.”Traditsiooniks on meil kujunenud lõpuklasside õpilaste seinamaalingud kooli koridorides, 8.klassi õpilaste oma kooli päeviku kujundamine, igaaastased fotoprojektid, ja palju muud huvitavat.”

Analüüs hõlmab nelja maakonda: Tartumaa, Valgamaa, Võrumaa, Põlvamaa. Süvaanalüüsi valikus oli esialgu viis kooli, nende hulgas ka Pühajärve Põhikool. Huvipakkuvaid koole oli töögrupi andmeil rohkem, kuid tuli teha valik lähtuvalt uuringu ressurssidest.

Töö tulemusi tutvustatakse Eduko seminaridel ja vähemalt kahel teaduskonverentsil (Eestis ja Berliinis) ning hiljem avaldatakse need konverentside kogumikes. Eduko programm teeb analüüsi lõpparuande avalikult kättesaadavaks oma kodulehel internetis. Tulemusi on kavas tutuvustada ka süvaanalüüsis osalenud koolidele, täpne tutvustusvorm, aeg ja koht on esialgu lahtised.

Uuringu teaduslik juhendaja on TÜ ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituudi professor Marju Lauristin.