Senise reisijateveo korraldaja Edelaraudtee haldusalasse jäävad infrastruktuurid, jaamahooned, perroonid, raudteeliinid jne. „Edelaraudtee Infrastruktuuri AS jääb ka edaspidi tegelema raudteeliinide korrashoiuga.
Üks eeldus, et rongid saaksid tuleviks kiiremini sõita, on kindlasti seniste liinide rekonstrueerimine," ütles Edelaraudtee Infrastruktuuri AS juhataja Rain Kaarjas. „Türi-Viljandi lõik on täiesti uuendatud. Tulevikus on kavas Lelle-Pärnu liin käsile võtta."
Kaarjas lisas, et uued saabuvad rongid on vanadega võrreldes kiirenduse osas tunduvalt erksamad. Probleemiks on ainult liiga paljude jaamade olemasolu.
„Võimalik, et nii mõnigi seni väga väikest kasutust leidnud peatus kaob sootuks. Vahest saab liiklust ka tihedamaks muuta, sest senise kolmeteistkümne koosseisu asemel hakkab raudteedel liikuma koguni kakskümmend," lisas ta.
Mõni jaamaplatvorm tuleb Kaarjase ütlust mööda ümber ehitada, sest uued rongid on vanadest pisut laiemad. „Sõitma nad küll mahuvad, aga ohutuseeskirjad nõuavad lisaruumi. Ka Türi jaam uueneb. Tulevad uued platvormid, mis nihkuvad pisut Tallinna suunas, ja ülekäik praeguse jaamahoone juurde."
Kas kehtima jääb praegune sõidugraafik, mis peaks toimima 2014. aasta mai lõpuni, seda ei osanud Kaarjas hetkel öelda. „Paljud küsimused on hetkel läbirääkimiste järgus ja kui need on kindlalt kokku lepitud, antakse teada."
„Elektriraudtee asub tänaseid diiselrongide liine teenindama 1. jaanuaril 2014. Elektrirongiliinidel hakkame uute rongidega sõitma käesoleva aasta juulis. Mis puudutab Türi peatust läbivaid liine, siis seal pakume alates 1. jaanuarist sama väljumissagedust mis tänagi," ütles Elektriraudtee müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste.
„Viljandi sõiduaja määrab raudtee omanik. Oleme plaaninud Edelaraudtee Infrastruktuuri ASiga koostöös teha käesoleva aasta suvekuudel katsesõidud antud liinil, et saada täpsemalt infot, kui palju saaks sõiduaega väheneda," lisas ta.
Kaareste sõnul on Edelaraudtee Infrastruktuuri AS kui raudtee omanik ise hinnanud, et Tallinn-Viljandi rongi sõiduaeg kindlasti väheneb, seda üle poole tunni. „Rõhutan aga veelkord, et täpne sõiduaja vähenemine saab selgeks suvekuudel, mil me eelpool mainitud katsesõidud läbi viime."
_______________________________________________________________________