Päev algas direktor Ulvi Läänemetsa tervitusega. Edasi kõneles külaline Marika Veisson Tallinna Ülikoolist, kuidas eelkooliealiste laste väärtushinnanguid kujundada. Lii Arusoo lasteaiast Terake jagas kogemusi mudilastele võõra keele õpetamisest, ta kinnitas, et erinevad rahvad ja kultuurid rikastavad kollektiivi.

Lasteaed Päikesekild on Saku „muinasjutukeskus”, sealsed pedagoogid on tuntud oma lugude jutustamise ja läbi lugude õpetamise poolest. Mida ikkagi jutuvestmine annab, miks lood nii olulised on, selgitas Marika Liivik. Tema huvitav ettekanne pakkus lohutust ka neile, kes kõige paremad lugude rääkijad pole - jutuvestjaks ei sünnita, see on õpitud oskus ja tuleb ajapikku.

Kirsti Esperk kõneles Saku kooli 3.d klassi õpilaste ajaveebist. Kairi Koolme ja Maie Härmann jagasid kogemusi, kuidas nad Kurtna Koolis tundekasvatusega tegelevad - õpetavad oma klasside poisse-tüdrukuid enda emotsioone väljendama ning teiste tundeid mõistma ja hindama. Kajamaa Kooli direktor Maire Metsalu rääkis meeskonna kujunemisest ja meeskonnatöö eelistest.

Hommikupooliku lõpetas taas külaline - Valga Põhikooli direktor Tarmo Post rääkis, kuidas olla õnnelik. Lõuna-Eesti koolijuhi kaasakiskuv ja efektne etteaste ei jätnud külmaks vist küll ühtegi saalisviibijat.

Õhtupoolikul jagunesid osalejad rühmadesse, valida sai muusika (juhendajad Anneli Leima ja Laura Linnaks), eesti keele (Kristina Ait), kunsti (Eda Piisang), väärtuste (Liina Kolk OÜst Raamist Väljas) ja lugude (Margit Aid, Marika Liivik, Margit Kanter, Inge Ehatamm, Erika Rausberg, Tiiu Rõuk, Tiina Saarepuu) töötoa vahel. Kindlasti kahtles nii mõnigi, millisesse neist minna  oleks tahtnud osaleda kahes, kolmes või neljas. Paraku kõike korraga ei jõua. Siinkirjutaja lõi kaasa eesti keele toas ja, nagu hiljem selgus, tegi õige valiku. Saku kooli noor õpetaja  Kristina Ait kõneles seal „õpilastele”, kust internetist keeleabi saab, kuidas koostada ametikirju, millised on levinud sõnakasutusvead (nt vahel või vahest). Tunni lõpetas elav diskussioon, kuidas e-koolis teateid ja märkusi kirjutada - kas õpilasele või lapsevanemale. Aeg kulus mõnusas õhkkonnas märkamatult - töötoas oli huvitav, „õpilased” said kasulikke näpunäiteid ja uusi teadmisi. Aitäh!

Järgnenud kokkuvõtete ajal kuulis kõikide töötubade kohta palju kiidusõnu. Ja pillimängutervitust - muusikatoas osalenud olid ühe loo selgus saanud!

Tundub, et sellist päeva, mil oma kogemusi jagavad oma inimesed, mõni põnev külaline vahelduseks ka, on õpetajatele vaja. Jääb vaid loota, et korraldajatel  Ulvi Läänemetsal, Piret Limperkil, Piret Sahval, Anton Noorel ja Rein Rinnel  jagub jõudu ka edaspidi ja heade kogemuste päevast saab aja jooksul traditsioon.