Saaremaa brändi tutvustas ja kommenteeris märgil kujutatud sümboolikat Merit-Rin Arro, Saaremaa Arenduskeskusest SAK. Vaatamata sellele, et märgil kujutatu üle kestsid vaidlused üpris pikka aega (mõnede arvates ei ole need lõppenud tänaseni), on see nüüd tunnustatud ja ka mitmel pool kasutusel. Merit-Rin Arro rääkis veelkord üle märgi sümbolite tähenduse, tunnuslause „ Meretarkus - 8000 aastat pärandit ja leidlikkust" kujunemise loo ning selgitas, kuidas ja kus märki kasutada. Omapoolsete selgituste ja kommentaaridega sekkus dispuuti ka SAKi juhataja, Piret Pihel. Aktiivselt avaldasid arvamust ettevõtjad Robert Pajussaar ja Margus Männik. Vaeti nii põhjuseid, miks Saaremaa brändist ei ole saanud elujõulist ja soovitud maakonna tutvustajat kui ka anti soovitusi, mida peaks tegema, et brändi vereringe kiiremini tööle hakkaks.

Kokkuvõttes jäi kõlama mõte, et brändi loojad peaksid välja töötama erinevatele kasutusel olevatele märgikujudele omaette statuudi ning muutma (eriti tootmisettevõtetele mõeldud kujundi) nende taotlemine selliseks, et märgi omajal oleks kindel eelis selle mitteomaja ees. Samas peeti arukaks, et üks üldine kujund (sinine pööris) võiks jääda statuudivabaks ning olla kättesaadav kogu maakonna elanikele.

Väidetavalt olid korraldajad saatnud seminarikutsed ka valdade esindajatele, kuid osales vaid kolm, teiste seas Kaarma vald. Samas on kohalikul omavalitsusel olemas küllalt võimsad hoovad Saaremaa brändi propageerimiseks ja evitamiseks.