Kuna esimeses kirjas toodud küsimustele ja ette­panekutele vastuseid ei ol­nud, saatsime uue kirja:

„Täname Teid vastuse eest meie murekirjale. Kur­vaks teeb meid Teie poolt väljaöeldu, et olete sunnitud tegema oma otsuseid päeva­poliitiliste otsuste põhjal (mida 20%-line eelarve kärbe on), mitte toetudes päästevaldkonna arenguks väljatöötatud pikaajalistele strateegiatele, mis omakorda toetuksid valdkonna süva­analüüsile.

Taunime riigi otsust eel­arvekulude kokkuhoiu nimel kärpida niivõrd olulise vald­konna vahendeid. Kindlasti ei nõustu me ka sellega, et päästevaldkonna eelarve kärbet põhjendatakse statis­tikaga.

Kahjuks ei saa me ka nõustuda Teie kirjas toodud järeldusega „Tagamaks ana­lüüsi terviklikkust ja usal­dusväärsust, lähtub Pääste­amet analüüsis ametlikes registrites kättesaadavatest andmetest". Võsu komando kontekstis ja Vihula valla eripära arvestades ei saa kindlasti lugeda usaldus­väärseks analüüsi, mis tugi­neb vaid ametlikes regist­rites kättesaadavatele and­metele. Seda lihtsalt põhju­sel, et ametlikud registrid ei kuva Vihula vallast tervik­likku pilti. Analüüsi tõelise usaldusväärsuse tagab asja­kohase uuringu teostamine, mis annaks kuude lõikes ülevaate Vihula vallas tegeli­kult (mitte ametlikus regist­ris registreeritud) resideeru­vate inimeste arvust, kelle­dele tuleb lisada ka valda väisavate külaliste voog.

Kuigi me ei ole Teiega ühel meelel Võsu komando analüüsi usaldusväärsuse osas ja vastavuses tegelikku­sele, saame siiski aru, et meie arvamus ei muuda tehtud otsuseid, ilmselt on ka Teie võimalused antud tee­mal olematud ja ettekirjutatud otsustele tuli leida põhjendus.

Siiski sooviksime vastu­seid meie eelmises kirjas toodud küsimustele ja ette­panekutele, mis kahetsus­väärselt Teie kirjas puudu­sid. Formuleerime need küsimused ja ettepanekud alljärgnevalt uuesti:

  1. Täpsustada tulevikku vabatahtlike päästjate toeta­mise osas. Millised rahasta­mistingimused Päästeamet vabatahtlikele loob, millise varustusega varustab, kes seda varustuse hooldust/ uuendamist rahastab;

  2. Kuivõrd tänases Võsu komando hoones tegutseb ka vetelpääste, siis teeme ette­paneku anda hoone üle Vi­hula vallale korraldamaks hoones paralleelselt vaba­tahtlike pritsumeeste tegevust ja vetelpäästet;

  3. Tulla Võsule olukor­da selgitama Vihula valla inimestele teemal - kuidas toimub tulevikus elu- ja varapäästva teenuse efek­tiivsuse tõstmine;

  4. Kuivõrd Loksal on tekkinud probleemid hoone­tega ja Võsul on olemas kaasaegne komandohoone, siis kas on kaalutud prob­leemi lahendamiseks tugev­dada tänase Võsu komando meeskonda ja kasutada Võsu komandot piirkonna keskse komandona? Kindlasti on see lahendus ka eelarve­vahendite kokkuhoiu vaja­dust arvestades kõige opti­maalsem.

______________________________

Kohtumine Päästeameti juhtidega

24.01.2012 toimus Vihula Vallamajas vallajuhtide kohtumine Päästeameti juhtidega. Kohtumisel osalesid ka maavalitsuse esindajad, eesotsas maavanemaga. Sellel kohtumisel sai lõplikult selgeks, et Võsu komando likvideerimise käskkirja allkirjastamine on Päästeameti peadirektori poolt vaid vormistamise küsimus. Päästeameti juhid püüdsid põhjendada veelkordselt likvideerimise otsust, kuid oli arusaadav, et neil oli seda raske teha ning kuulajaile ei olnud põhjendused veenvad. Kui põhjendused kuulatud, siis oli üheselt selge tõsiasi, et Võsu komando ja veel 8 komando likvideerimise taga on väidetav rahanappus riigieelarves.

Arutati ka teemal, et mis saab edasi. Päästeameti esindajad näevad olukorrast välja tulemise võimalusena panustamist vabatahtlikule päästeteenusele, mida riik toetaks nii rahaliselt, kui ka varustuse ja väljaõppega. Võsu komando hoone ollakse nõus üle andma munitsipaalomandisse.