Eksport on paratamatult suurema potentsiaaliga – turud on suuremad. Kuigi alustasime täpselt koos koroonaga, oleme tänaseks jõudnud 25 riiki. Kui eelmisel ja üle-eelmisel aastal läks umbes pool keristest Eestisse, pool üle piiri, siis praguseks on seis pigem 60 protsenti ekspordi kasuks. Aasta lõpuks näeme, et kodumaine turg jääb 25 protsendi kanti.

Kuidas te oma maailmavallutusega alustasite?

Koroona ajal saunaäri tegelikult buumis. Aga buumis juba tuntud tegijatele. Uue tulijana pidime päris palju ise kohal käima ja oma toodet tutvustama. See oligi selline step-by-step protsess – saatsime tasuta kerise, lendasime kohale, panime kerise püsti ja siis läksimegi koos äripartneritega leili võtma. Kuna tegemist on natuke teistsuguse tootega, siis saab Saunumi-efektist kõige paremini aru ikkagi proovides.

See oligi selline step-by-step protsess – saatsime tasuta kerise, lendasime kohale, panime kerise püsti ja siis läksimegi koos äripartneritega leili võtma.

Võib öelda, et kõikide partneritega oleme enne lepingule allakirjutamist laval ära käinud. Üldiselt tahetakse saunas kohe leping ära teha. Šveitsis juhtuski nii, et õhtul istusime saunas, hommikul juba allkirjastasime.

Nüüd on tekkinud olukord, kus saame 2–3 kirja nädalas potentsiaalsetelt edasimüüjatelt. Tuntakse huvi. Saunumi-efektist on kuuldud. Esimesele messile jõudsime tegelikult alles 2022. aasta lõpus Stuttgardis.

Kuidas inimesed teie kerisele reageerivad?

Saunumi-efekt on patenteeritud efekt – sellega käib kaasas muidugi palju umbusku. Kui aga lõpuks sauna maha istume, siis tuleb neid ohootamisi ja ahaatamisi küllaga. Inimesed, kes saunaäri tunnevad, oskavad erinevaid keriseid võrrelda ning saavad vahest aru.

Inimesed, kes saunaäri tunnevad, oskavad erinevaid keriseid võrrelda ning saavad vahest aru.

Kõige suurem kompliment, mille me ühelt partnerilt saime, oli see, et meie toode teeb täpselt seda, mida lubasime. Paljude sõnul pole sellist innovatsiooni saunamaailmas 30 aastat toimunud.

Millised turud on saunamaailmas kõige suuremad?

Sõda ja pandeemia on kindlasti jätnud oma jälje. Eelmisel aastal Euroopas kõik kukkusid, ent Ameerikas saunaäri tõusis. Ameerikasse sisenemisel oleme viimased poolteist aastat pannud põhirõhu sertifikaatide hankimisele. See on tõepoolest seotud meie toote innovaatilisusega. Kui see päriselt niimoodi toimiks, oleks see juba ammu ära tehtud! Just sellise kriitika vaigistamiseks oleme tooted sertifitseerinud Ameerika standardi järgi.

Nüüd müüme rohkem kogemust kui kerist – äris on toimunud filosoofiline muudatus.

Kui eelmine aasta müüsime 2500 seadet, siis nüüd ootamegi Põhja-Ameerika arvelt kasvu. Ameerikas on meie tootel ka vastav nimi – Saunum Air. Saun pole enam niivõrd kliimast tingitud põhjamaine toode, vaid rohkem elustiilitoode. See on seotud tervislikkusega ja Ameerikas on seda selgelt näha. Nüüd müüme rohkem kogemust kui kerist – äris on toimunud filosoofiline muudatus.

Kas võib öelda, et olete maailmaturul plahvatanud või vähemalt plahvatamas?

Plahvatuseks seda päris nimetada ei saa. Mitmetel turgudel teeme alles oma esimesi samme, mõnel pool oleme juba päris rahul. Oleme teinud suurt tutvustamis- ja teavitustööd. Üle maailma ringi lendamine ja saunatamine pole tegelikult nii glamuurne, kui kõlab. Arvestades seda, et koroona ajal õitsesid vanad tegijad, siis oleme praegu 1–2 aastat rongist maas.

Kuhu edasi? Millised on tulevikuplaanid?

Euroopa ja Skandinaavia jääb meie jaoks oluliseks turuosaks niikuinii. Võib öelda, et peamiselt tegeleme innovatsiooni ümber tekkinud umbusu ümberlükkamisega. Seetõttu oli meie jaoks oluline Ameerikas ka kõik ära sertifitseerida, kuigi see pole tegelikult kohustuslik.

Rääkides tulevikust ... veebruaris tegime esimesi tutvusi Lähis-Idas. Mine tea, äkki kujuneb uueks suureks turuks hoopis Aafrika.

Jaga
Kommentaarid