Talvist ettevalmistust alusta korrali­ku pesuga (soe vesi ja šampoon). Tähtis on eemaldada suvega kogunenud pigi ja putukajäänused. Kasuks tuleb ka auto va­hatamine, kuna vahatatud pinnale ei jää igasugune sodi ja mustus nii kergelt kül­ge. Ärge unustage ka velgede puhastust, klaaside sisepesu ja tolmuimejaga koris­tust autosalongis.

Tihendid ja lukud

Et kõik uksed ja luugid külmaga mure­tult avaneksid, tuleb tihenditelt eemalda­da niiskus ja need silikoonõliga määrida. Näiteks kasuta selleks Addinoli Silikon­sprayd, ava uksed ja pihusta silikoonõli kõigile tihenditele ning lase veidi kuiva­da. Kui kasutad silikoonõli pudelis, vala õli lapile ja määri tihendid üle, kuid hoidu istmekatete määrimisest.

Õlitada tuleb ukselukud, uksehinged ja piirajad. Õlitamiseks kasuta peenme­haanikaõli (näiteks Addinol XF12). Pi­husta lukuaugust sisse pisut õli, hoia lapp käepärast, et lukust välja nirisenud õli ära pühkida, pööra paar korda ka võtit mää­ritud lukuaugus ning seejärel pihusta õli uksehingedele ja piirajatele.

Külmumise vastu

Klaasipesuvedeliku külmumispunkt võiks olla vähemalt -20 ºC, jahutusve­delikul vähemalt -30 ºC. Jahutusvedelik­ku tasub vahetada iga nelja aasta tagant, lisandite toime lihtsalt kaob aastatega. Need aga on vajalikud, et kaitsta mootori jahutussüsteemi mitte soovitavate keemi­liste protsesside eest.

Vaata „kojamehed" ka üle ja vajadusel vaheta uute vastu. Vahel aitab ka koja­mehe harjade korralik pesu, mille käigus eemaldatakse hoolikalt pigieemaldusva­hendiga harjadele kogunenud mustus.

Rehvivahetus ja tuled

Kuigi talverehvide kasutamine muutub Eestis kohustuslikuks 1. detsembrist, võib naastudega talverehvid autole alla panna juba 15. oktoobrist. Lamellrehvidega võib sõita aga aasta läbi. Vastu talve tuleb kind­lasti jälgida ka lamellrehvide mustrit. See peab olema korralik, et libeda ja külmaga oma eesmärki täita.

Rehvivahetust soovitan teha vastavas töökojas. Juhul kui talverehvid on eraldi velgedel, piisab rataste vahetamisest.

Kontrolli, et kõik tuled-pirnid põleksid korralikult ning vajadusel vaheta läbipõ­lenud pirnid. Kasuks tuleb ka autotööko­jas tulede üle kontrollimine, et need olek­sid õigesti reguleeritud.

Jälgi mootoriõli viskoossust

Soovitan ka enne talve vahetada auto mootoriõli ja filter, kuna värske ja külma­kindlam (SAE 0W-X, 5W-X või 10W-X) mootoriõli on kerge külmkäivituse eeldu­seks.

Kui teil on plaanis sõita autoga eri­ti külma kliimasse (näiteks Lapimaale), võiks õli viskoossus olla vähemalt SAE 5W-X või 0W-X.

Samuti ei tohi unustada pidurivedeliku vahetust, kui seda ei ole tehtud juba neli aastat.