Ka kodus võib Rooma keiser olla
Pikk ja raske partii, keiserliku sammuga liikumised lavalt saali ja looži, aariad mitmes asendis, samas seljas raske ja jäik kullatud keisrirüü. Vahel piirdus uni vaid kolme tunniga ja massaažid olid hädavajalikud. Julius Caesari kõrval tuli ära õppida veel teine osa - Cornelia. Kui Caesari osa on kirjutatud kontratenorile, siis muusikajuht ja dirigent Andres Mustonen valis kõhklemata lauljaiks metsosopranid. Monika Evelini hääl oli teda juba ammu võlunud ja ta ütles kindlalt, et naised mängivad meeste osi tihti paremini kui mehed ise. Barokkooperi esituslaad on vestlev-jutustav, täies registris sai Monika Evelin oma häält proovida teisel etendusel Cornelia osas. Samas pidas dirigent teda Eesti võimekaimaks aldilauljaks. Monika Evelini hääl lasi end hästi vormida barokklauljaks. On ju reekviemid ja oratooriumid sageli tema esinemiskavades. Teatrikriitikud suudavad etendust kindlasti detailselt analüüsida, omalt poolt nendin, et lavastuses oli palju vaimukust ja dirigenditöös silmapaistvat meisterlikkust.
Pärast esietendust aga istume Monika Eveliniga Solarise kohvikus. Näen ta näost rohkem rõõmu ja rahulolu kui väsimust. Muidugi olin endas kinni - 21. juulil Nava Lava festivalil toimub ooperikontsert. See kodukandile ja Mulgimaale kingitud üks päev aastas on nüüd juba iseenesestmõistetav. Veel ei ole kavalehte, pole ka kindel, kes on kontsertmeister. Tahaksin, et selleks oleks tema abikaasa, Soome Rahvusooperi üks kontsertmeistritest Dmitry Pavlov. Kuid tõenäoselt ootab Dmitryt suvel Pariis. Monika Eveliniga aga lõime käed - tema tuleb Navale.
Juba kiirustas ta Londonisse, kus on veel jõus harjutamis- ja õppimiskokkulepped. Veebruaris on „Estonias" kaks Caesari etendust, siis aga pikem reis Costa Ricasse, kus ta laulab Mozarti reekviemis ja ooperigalal. Kohe-kohe selle järel lend Iisraeli, kus aprillis on üksteist „Madame Butterfly" etendust, milles tuleb laulda Suzuki osa. Maikuus veel kord „Estonia" ja Caesar. Monika Evelin tunnistab, et tahaks koju Mulgimaale ema juurde ja samas nautida ka Helsingis oma kodu. Hääl vajab puhkust ja pausi.
Küsin tema venna kohta. Tenorina tuntud Roland Liiv laulis just neil päevil Vaasa linna ooperis „Padaemandas" Lenskit järjest üksteist etendust. Arvustused olevat väga head. Lahkudes naudin Monika Evelini rõõmsat optimismi. Tee ooperimaailma sügavusse alles algab. Tuleb minna. Aga ka kodus võib Rooma keiser olla.