Saidafarmi juht lisas, et kolmanda suure nõudena, mis kaubakette huvitab, on suutlikkus õigel ajal ja kindlalt oma kaupa tarnida.

“Pead suutma oma kaupa tarnida, tõrgeteta, igal ajal. Kõik dokumendid peavad olema korras. Kett ei hakka üldse mõtlema ega vaidlema, kui kuskil ahela tootja poolses otsas tekib probleem. Nemad on kaupmehed ning nende asi ei ole toote maitse, värvus ega ka tarne kaugus. Nemad tahavad, et kaup oleks õigel ajal, õiges kohas,” lisas Särgava.

Kuna kettidesse müüki pandava mahetoidutoote loomine on kulukas ning suuri mahte nõudev, tuleks enne oma toodet testida näiteks laatadel. “Endale meeldima toode alati, lähiringile meeldib samuti, kuid kaup peab meeldima palju suuremale ringile inimestele, et seda saaks müüa. Siin ongi laadad hea koht, kus esimene testimine läbi viia,” sõnas Särgava.

Hind on veel üks faktor, mis vajab läbi mõtlemist, kuid mille puhul ratast ei leiuta.

“Hinna mõttes tuleb vaadata sama kaubagrupi teisi tooteid ja selle järgi otsustada. Eestlane on hinnatundlik rahvas ja revolutsiooni selles vallas mahetoiduga ei tee. Kuid jah, kui on soov kaupa kettides müüa peab kindlasti tundma kaubaketi spetsiifikat, peab arvestama, et kettide maksetähtajad on umbes 2-3 nädalat ning sul peab olema olemas valmis kaup. Ehk kui tahad raha kiiremini saada, mine turule ning kui kaup pole korralikult tooteks viimistletud tuleks pigem jääda laatadele oma tooteid müüma,” sõnas Saidafarmi juht.

Selverisse üles riputatud mahepiimamasina kohta ütles Särgava, et tasuvus ja nõuete täitmine on selle projekti juures kõige olulisem.

“Kindlasti on see masin mahetoidu ja mahepiima populariseerija, kuid mina ei olnud nõus nendega liituma, arvutused ei näidanud head tasuvust. Lisaks on suur oht, kui kuskilt antakse kvaliteedis järgi ning mahepiimast poolel linnal kõht lahti on, pole enam ka mahetarbijaid,” sõnas Särgava.

Tänane Eesti Päevaleht kirjutas loo Eesti Parima Talu selle aastasest nominendist Pajumäe talust ja peremees Arvo Veidenbergist, kes on rajanud oma äriplaani lapsesaamisealistele naistele, kes oma maimukeste allergiaohust päästmiseks eelistavad üha rohkem mahetooteid.

Delfi Majandus uuris selle valguses, kui keeruline on üldsse mahetootjatel oma jalg suurte jaekettide uste vahele ja oma kaup lettidele saada.