Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse järgi on kooli ülesanne luua õpilasele eakohane, turvaline, positiivselt mõjuv ja arendav õppekeskkond, mis toetab tema õpihuvi ja õpioskuste, eneserefleksiooni ja kriitilise mõtlemisvõime, teadmiste ja tahteliste omaduste arengut, loovat eneseväljendust ning sotsiaalse ja kultuurilise identiteedi kujunemist.
Kool on õpilaste jaoks oluline eelkõige sotsialiseerumise seisukohalt. Oluline on see, mida õpilased koolis kogevad ja millist tähendust need kogemused nende jaoks kujutavad.
Õpilased kui tulevased ühiskonna täisväärtuslikud liikmed õpivad austama reegleid, kaasõpilasi, õpetajaid ja kooli töötajaid eelkõige kogemuste kaudu. Kasvatus on väärtushinnangutega tihedalt seotud tegevus ning ühiskonnas teatud ajal valitsevad väärtused peegelduvad ka õpilaste hoiakutes ja käitumises.
Õpilased teevad nii vanemate kui ka õpetajate reageerimise ja otsustuste põhjal järeldusi ja otsustusi, kuidas nende erinevale käitumisele reageeritakse.
Tabivere gümnaasiumis lähtutakse õpilastega suhtlemisel põhimõttest, et iga õpilasega tuleb suhelda lugupidavalt, ka nendega, kes rikuvad sageli tunnikorda või teevad muid raskesti mõistetavaid tegusid. Mitmed uuringud on näidanud, et õpilaste ja õpetaja head vastastikused suhted mõjutavad õpilaste õpimotivatsiooni ja õpitulemusi. Ühepoolselt on aga häid suhteid raske luua.
Kahjuks on mitmete õpilaste kooliväline taust ja väärtussüsteemid sellised, et koolis valitsev rahulik suhtlemisviis ei ole mõjus.
Kooliväliste kogemuste mõjul muutub õpilaste käitumine tihti veelgi agressiivsemaks ja koolis kehtivate reeglite ning töötajate vastu lugupidamatumaks.
Kohati on tunda karistamatuse tunnet: „mida te ikka mulle teha saate?", „kui ma ütlen, et ma ei ole seda teinud, siis tõestage!"
Iga õpilane on eriline, oleme püüdnud mõjutusvahendite valimisel lähtuda konkreetse lapse eripärast. Kahjuks on kool käesoleval õppeaastal olnud sunnitud kasutama juba rangemaid mõjutusvahendeid: pöördumine politsei ja alaealiste komisjoni poole ning õpilaste ajutine õppetööst eemaldamine.
5. detsembril kustus Tabivere gümnaasiumi juhtkond kokku huvigruppide ümarlaua, kus arutati kooli turvalisuse, tugi- ja mõjutusmeetmetega seotud probleemistikku.
Osapooltele sai selgeks, et kool toetub tegevuses ja otsustes põhikoolija gümnaasiumiseadusele ning ei ole üheski otsuses ületanud enda võimupiire. Kokkusaamisel nenditi, et olukord koolis on keeruline, sest pidevalt kooli kodukorda rikkuvate õpilaste vanematel puudub usaldus kooli vastu ning koostöö asemel töötatakse tihti hoopis kooli maine kahjustamise suunas.
Siinkohal tahaksin ära märkida, et 91% õpilastel kooli kodukorra täitmisel enamasti probleeme ei ole ja nendega suhtlemine ning head õpitulemused teevad rõõmu meile kõigile. Arutelu tulemusena otsustati korraldada kooli lastevanemate hulgas jaanuaris 2013 rahuloluküsitlus ning kutsuda lapsevanemaid üles tegema ettepanekuid koolielu paremaks korraldamiseks.
Meie lapsed õpivad eelkõige eeskujude kaudu: kuidas me suhtume kaasinimestesse, oma kooli, oma valda, oma riiki. Õpivad selle kaudu, kuidas me ise üldkehtivaid moraalinorme, käitumisreegleid, seadusi täidame. Kui täiskasvanud eiravad liikluseeskirju (ka kooli juures olevaid liiklusmärke), suitsetavad kooli territooriumil, otsivad vigu vaid teistes, siis on raske lastelt midagi muud oodata.
Jõuluaeg on rahu-, rõõmuja andestamise aeg, iseenda sisse vaatamise aeg. Mõelgem siis selle üle, kas ja kuidas me oleme igaüks eeskujuks endast noorematele. Rahulikku jõuluaega!