Kogu õpilaskond jagati rühmadesse ja igal rühmal oli oma tunniplaan. Vahvaid oskusi ja vajalikke teadmisi saadi ajaloo-, käsitöö-, regilaulu- ja nuputamistubades.

Ajalootoas pandi õpilaste teadmised proovile Eesti ajaloo kohta. Ühise tööna koostati teemakaart Eesti lipu või vapi, Eesti hümni või meie rahvuslille rukkilille ja rahvuslinnu pääsukese kohta.

Käsitöötoas joonistasid suuremad poisid-tüdrukud rahvuslikke vöömustreid ning väiksemad värvisid pilte Eesti kohta. Suure rõõmuga meisterdasid nii suured kui väikesed endale rinnamärgi, milleks oli meie rahvuslill rukkilill. Laste silmad särasid heameelest ja uhkustundest, kui vahvad rukkilillemärgid valmis said ja rinnas särasid.

Matemaatika- ja nuputamistoas tuli lahendada põnevaid ristsõnu, sudokusid, osata hästi arvutada, teada üht-teist loodusest ja geograafiast. Regilaulutoas sai iga seltskond välja mõelda päris oma regilaulu Eesti kohta. Nagu regilaulu puhul ikka, olid igal rühmal oma eeslauljad ja koor, kelle laulu elavdas ka väike pillisaade.

Pärast õpitube koguneti söögisaali, kus hakati ühiselt laudu ümber paigutama, neid katma, salvrätikuid voltima.

Kui Rootsi laud kaetud, kõneles kooli kokk veidi sellise laua etiketist. Rootsi laual olid aga ehtsad eesti toidud: mulgipuder, karask, kama, kilumunavõie ja veel muud põnevat. Kui keha kinnitatud, esitlesid rühmad oma vahvaid teemakaarte ja regilaule.

8. - 9. klassi õpilased esitasid väikese muusikalise luulepõimiku meie, eestlaste jaoks oluliste ja meie poolt armastatud luuletustega.

Päev oli tegus, sündmusterikas ja eriline. Rahulolu ja rõõmu võis lugeda igaühe silmadest.

Helyn, Mari-Liis, Kadri ja Robert Kivi-Vigala PK 7. kl õpilased