Ka tänapäeval sümboliseerib vapp riigi või omavalitsuse suveräänsust ning erilisi omadusi. Harku valla vappi kasutatakse vallavalitsuse ja volikogu ning nende allüksuste hoonetel, pitsatitel ja dokumentidel, samuti valla teenetemärkidel ja autasudel.

Kuni praeguseni on valla vappi kasutatud ka erinevatel üritustel, trükistel ja reklaamidel ning suveniiridel. Erinevate kultuuri- ja spordiürituste korraldamisel oleme vallavalitsuses jõudnud arusaamiseni, et väärika vapi kõrval võiks Harku vallal olla ka veidi lõbusam ja meelelahutuslikum oma märk. Midagi, mis ei sümboliseeriks niivõrd võimu ja omavalitsuse staatust, kui ütleks midagi ka meie inimeste ja elukeskkonna kohta.

Aasta jooksul küpses otsus luua Harku vallale oma märk ehk logo ning ka tunnuslause. Konkursi tulemusel otsustati valla visuaalsete märkide loojaks valida reklaamiagentuur Factory, kelle loomingulise kollektiivi töö tulemusel valmis Harku valla logo - lihtne puumotiiv sinise merepiiri taustal. Tunnuslauseks valis komisjon fraasi, mis meie hinnangul iseloomustab kõige paremini seda, millisena elanikeuuringu andmetel näevad meie elanikud oma kodukohta. Tunnuslauseks sai fraas "Elu kui puhkus".

Kogu logo- ja tunnuslause projekti aluseks võeti möödunud suvel uuringufirma Saar Poll läbiviidud elanike küstlus ning püüti seda pildina väljendada. Logo puumotiiv rõhutab kasvu ja arengut. Harku valla elanikud tunnevad ennast turvaliselt, siin on head sportimisvõimalused, värske õhk ja kaunis loodus. Puu sümboliseerib lisaks loovust, elujõudu, kestvust ja pikaealisust. Sinine joon sümbliseerib merepiiri.

Tunnuslause saamislugu algab ajaloost. Harku vald on traditsiooniliselt tuntud kui suvituskoht. Tänaseks on suvituspiirkonnast saanud aktiivne elukeskkond, kuid kõik puhkusele omased väärtused on alles - loodus, turvalisus, vaikus, rahu. Samuti käib valdav osa vallaelanikest tööl naabruses asuvas suurlinnas ning oma koju tulevad nad puhkama ja ümbritsevat nautima. Seega võib Harku valla elanik julgelt öelda, et meie juures on ELU KUI PUHKUS.

Valla logo ja tunnuslauset hakkame kasutama ürituste reklaamidel ja erinevatel viitadel avalikus ruumis, suveniiridel ja diplomitel jpm.