Sõuga on seotud neli professionaalset grimmikunstnikku: Maarja Sild, Tiina Leesik, Siiri Lauri ja Küllikki Pert.

TeRa uuris Tiinalt, Siirilt ja Küllikkilt, kuidas tuntud muusikute “näod” tegelikult sünnivad.

* * *

Kuidas reageerisite, kui teid saatemeeskonda kutsuti?

Tiina Leesik: Võtsin pakkumise rõõmuga vastu, sest tavalisest keerukamate portree- ja karaktergrimmide tegemist ei saa just liiga tihti ette võtta.

Küllikki Pert: Mul oli väga hea meel. On oluline, et saad teha eri suunitlusega töid ja see oli põnev pakkumine.

Siiri Lauri: Kui mind saatemeeskonda kutsuti, olin muidugi väga rõõmus, sest vabakutselise grimeerijana sellist “päris” grimmitööd väga tihti teha ei saa. Selline väljakutse on väga positiivne, saab ennast proovile panna ja see meeldib mulle.

Kui töömahukas on üks muutumise protsess?

Siiri Lauri: See töö on päris mahukas. Kõigepealt on vaja nuputada, kuidas ühte või teist karakterit luua. Peab selgeks tegema, milliseid vahendeid tuleb karakteri tõepärasuse huvides käiku lasta. Kui on tarvis vuntse, parukaid või muud sarnast, tuleb need välja otsida. Osaliselt on vaja ise midagi valmis meisterdada. Näiteks Stevie Wonderi ja Boy George’i parukad oli vaja ise mitmest parukast kokku teha. Kõik tuleb ikka detailselt läbi mõelda ja ette valmistada, enne kui näitleja või laulja grimmitooli istub.

Tiina Leesik: Selles mõttes on hästi, et osalejad on grimeerijate vahel ära jaotatud. Minu staarideks on Hanna-Liina Võsa ja Henrik Normann. Iga uue rolli puhul on vaja enne läbi mõelda, kuidas mina grimeerijana saan osalejat võimalikult palju aidata. Eriti hea on, kui parodeerija ise ka saab enne etteastet pisut rohkem aimu, kuidas ta välja hakkab nägema. Lõplik tulemus selgub aga alles koostöös esinejaga. Näiteks Marilyn Monroe puhul oli mul ette valmistatud ja vesilainesse sätitud kolm parukat, mis kõik tundusid sobivat, kuid alles Hanna-Liinaga katsetades selgus kõige parem variant.

Küllikki Pert: Alustame video ja fotode vaatamisega ning otsime üles karakterite peamised nüansid. Tavaliselt arutame koosolekul kõik läbi – mis parukas, vuntsid, habe, küüned, mis värvilahendused ja kõiksugu vidinad kellelgi oma varudes olemas on; mida pole, tuleb otsida, laenutada, osta, tellida, ise valmistada jne. Kui kõik asjad koos, alustan soengute, karvlisandite, kiilakamütside ettevalmistusega. Teen endale selgeks, mida ja kuidas ma artisti näos muuta saan. Ajaliselt kulub selleks kõigeks ehk nädal.

Kelleks grimeerimine on olnud kõige keerulisem ja miks?

Tiina Leesik: Tehnilises mõttes oli vast kõige keerulisem muuta Henrik Normann Vello Orumetsaks – kiilaspea, habe jms. Tuleb tunnistada, et ka mehele naisenäo tegemine nõuab häid oskusi – kuidas volüümi juurde anda või lopsakust vähemaks võtta, milliseid toone kasutada jms.

Siiri Lauri: Minu töödest on kõige keerulisem karakter olnud Peeter Oja muutmine Siiri Sisaskiks. Peeter on juba ise niivõrd tugeva karakteriga tüüp, et teda muuta on paras katsumus.

Küllikki Pert: Hetkel ei oska ma tuua eraldi välja, milline grimm on olnud raskeim, küll aga on grimeerijate suurim vaenlane aeg. Usun, et grimmide keerukusest saaksin rääkida siis, kui tegu oleks eriefektiga grimmidega ehk näolisanditega – ninad, lõuad, täismaskid. Sellised tööd nõuavad väga pikka ettevalmistust ja tihti osutuvad ka keeruliseks.

Millised saatega seotud tööd on endale kõige enam meelde jäänud?

Tiina Leesik: Kõik on olnud vahvad, sest igas rollis on midagi põnevat, mida meenutada. Kui tulemusi hiljem tele-eetrist või fotodelt vaadata, on rõõm suur, eriti kui grimm n-ö tööle hakkas. Väga tähtis on ka osaleja enda panus, näiteks Susan Boyle’iks joonistatud Hanna-Liina suutis grimmile miimika ja kehakeelega vaid positiivset juurde anda, nagu ka Normann Rybakina jättis väga noorusliku mulje.

Siiri Lauri: Tegelikult on enda tehtud tööd kõik väga hästi meeles, sest need karakterid on viimse kui detailini läbi mõeldud. Minu kõige suurem lemmik oli Tanja Mihhailova kehastatud Pink. Mainin, et minu grimeeritavad igas saates ongi Peeter Oja ja Tanja Mihhailova – olen neile väga tänulik, et nad on kannatanud kõik liimid ja atsetoonid ja muu grimmivärgi välja.

Küllikki Pert: Eredaid hetki on saate tagatoas kogu aeg. Nalja saab kõvasti. Eraldi märgiksin ära selle, kui vahepeal jõuad tohutu tempo juures silmad tõsta ja kallite kolleegide nägusid vaadata, mis on nii süvenenud! Lisaks kogu see tohutu segasummasuvila, mis laudadele tekitada suudetakse, ja lõpuks, kui kõik valmis, istuvad oma toolis sõna otseses mõttes tühjaks pigistatud grimeerijad, õnnelik nägu peas!



“Su nägu kõlab tuttavalt”

- 5. mail Pärnu Kontserdimajas, otseülekanne TV 3s.

- Piletid on müügis Piletilevis ja Piletimaailmas.

- 10 000 heategevuslikule eurole võistlevad Getter Jaani, Tanja Mihhailova, Evelin Võigemast ja Tanel Padar.