Neli last, Vadim, Igor, Lennart ja Emily Casey kordavad ingliskeelseid sõnu ja väljendeid. Kirsid ja numbrid saavad selgeks salmi abil ning kui vaja, tulevad appi sõrmed ja pantomiim.

Mängus saab laps selgeks, kuidas öelda seda, mida ta soovib, kui õpetaja pakub taldrikult õuna ja porgandit - neid juba päriselt, mitte joonistatult.

Õpetaja hoiab tempot, et lastes püsiks huvi, emad-isad istuvad samas ning jälgivad, kuidas lapsed võõrkeelt omandavad.

Nüüd pannakse põrandale pildid ja lapsed liiguvad ühe juurest teise juurde - aiast rongijaama, sealt kulgeb rongisõit liikumise ja lauluga edasi, kuni jõutakse tallu. Igas paigas lisandub sõnu ja väljendeid, mis seotud uue kohaga.

Kui õpetaja ütleb, et nüüd avada õpikud, siis tuleb teha näputööd - asetada kleepsupildid õigesse kohta. Tund kulgeb intensiivselt, pole aega ringi vaadata, ammugi siis igavust tunda. Aeg-ajalt heidab keegi pilgu ka ema või isa poole, et saada kinnitust oma vastusele või oskusele.

Niimoodi mängu ja laulu ning liikumisega möödub kiiresti inglise keele tund Helen Doroni inglise keele koolis, mis on tegutsenud Viimsis juba neli aastat.

Kui tund on läbi, räägib 4aastase Lennarti isa, et poiss käib selles koolis teist aastat ja tema õde õppis samas neli aastat. Tüdruk sai siit väga hea inglise keelest arusaamise ning on nüüd koolis edukas. "Arusaamine tuleb isegi kiiremini kui väljendamisoskus," ütleb lapsevanem.

Lennarti isa Erik on pärit Põhja-Ameerikast. Tema perel on tavaks kord aastas Kanadat külastada ja seal on lastel hea võimalus oma keeleoskust kasutada.

"Mulle meeldib, et siin ei tuubita midagi pähe, vaid õppimine on mänguline," ütleb Lennarti isa Helen Doroni kooli metoodika kohta.

Nelja-aastane Emily Casey õpib samuti siin juba teist aastat. Tüdruku isa on inglane ja töötab välismaal ning peres võeti vastu otsus, et laps vajab inglise keelt selleks, et saaks isaga rääkida. "Minagi õpin siin tema kõrvalt," ütleb ema.

Kodus saab õpitut süvendada, selleks on CDd laulude ja tekstidega, mida tuleb kuulata kaks korda päevas ning DVD multifilmidega. CD programmi peab Emily Casey ema Svetlana väga heaks ja laulud on saanud kogu pere lemmikuteks.

Tundides täidetakse töövihikut, meisterdatakse, mängitakse lauamänge jne. "Lapse arenguks on see kõik väga hea," arvab Svetlana. "Kui Šotimaal käisime, sai tütar poes ise hakkama," rõõmustab ema. "Õpetaja Marit on suurepärane õpetaja, oleme temast vaimustuses," jätkub emal kiidusõnu.

Tema arvates on 4-5 last keelerühmas parim, sest õpetajal on aega ja tähelepanu kõigi jaoks. Järgmisel aastal jätkavad nad kindlasti siin Helen Doroni koolis, ütleb Svetlana, sest tüdruk ootab igal nädalal huviga inglise keele tundi.

Helen Doron English Viimsi Huvikooli rajaja Veronika Kolessova ütleb, et mida varem alustada, seda lihtsamal ja loomulikumal viisil keele omandamine toimub ning ei tasu peljata emakeele oskuse "rikkumist".

Õppimine ei hõlma ainult inglise keelt, vaid tunnis on palju laulmist, käelist tegevust, kõneoskuse arendamist, liikumismänge jm, mis lapse arenguks vaja. Samuti on väga oluline sotsiaalne aspekt - lapsed õpivad grupis suhtlema ja teistega viisakalt arvestama. Kuna tunnid toimuvad inglise keeles, on kursused sobilikud ka neile, kelle emakeel ei ole eesti keel. Sügisel algab Helen Doroni koolil Viimsis viies õppeaasta.

On lapsi, kes tulevadki juba viiendat aastat siia inglise keelt õppima. Nemad õpivad juba ka grammatikat, aga põhirõhk on kõnekeelel ning õppimine käib ikka lõbusate mängude kaudu. "Meil pannakse alus suhtluskeelele ja kõnest arusaamisele ning luuakse positiivselt toetavas keskkonnas huvi ja armastus keeleõppe vastu. See teeb laste tavakooli keeleõpingud tunduvalt kergemaks", selgitab kooli juhataja.

Siin õpetatakse inglise keelt ka beebidele. Alustatud on lausa kolmekuuste imikutega, kes teisel õppeaastal saavad õpetajast kenasti aru ning ka juba väljendavad end inglise keeles.

Samas lisandub vanematelt saadud tagasiside kohaselt igal nädalal ka uusi emakeele teadmisi.

Veronika Kolessova ütleb, et beebide puhul on väga oluline vanemate usk ja toetus, sest tulemusi pole ju kohe näha. On väga tore, et emad-isad ei pelga õpetaja eeskujul teha naljakaidrumalaid häälitsusi ja nägusid, roomata, hüpata jne. Tegelikult on pisikesed palju arukamad kui me arvame ja nad on võimelised salvestama väga suurel hulgal erinevat infot.

Kolme õpetaja käe all omandab siin võõrkeelt aastas umbes sada last, lisaks põhiõppetööle viiakse läbi laagreid ja lühikursuseid 4-12-aastastele lastele ning toimuvad tunniplaanivälised üritused. Sel kevadel alustati minilaagrite sarjaga "Las vanemad ka puhkavad vahel", mis tõi piigade üleöö pidžaamapeole suure hulga tüdrukuid nii koolist kui väljastpoolt. Igal aastal tuleb ka midagi uut, eeloleval sügisel alustatakse ingliskeelse näiteringiga.