Projekti eesmärgiks on ühelt poolt pakkuda õpetajatele ja lapsevanematele teadmisi ning oskuseid põhikooli vanemas astmes olevate õpilaste õppimisega seonduva motivatsioonilanguse ning käitumisprobleemide ennetamisel ning nendega toimetulekul. Teisalt on projekti eesmärgiks innustada ja motiveerida noori olema sotsiaalselt aktiivsed, pakkuda neile tuge avastamaks enda jaoks erinevaid arenguvõimalusi ning motiveerida neid väärtustama haridust.

Projektis osalevad Harku vallavalitsus, Tabasalu Ühisgümnaasiumi 8D klass ning noorsootööorganisatsioon MTÜ RuaCrew. Kaasatud on ka mitmed psühholoogid ja koolitajaid, kes viivad järgneva kahe aasta jooksul läbi erinevaid koolitusi ja seminare nii pedagoogidele, lapsevanematele kui lastele. Lisaks pakutakse lastele erinevaid töötubasid ning ühistegevusi, mille eesmärgiks on tõsta õpimotivatsiooni läbi lõbusate ja praktiliste tegevuste. Toimub ka individuaalne karjäärinõustamine ning õppekäigud erinevatesse ülikoolidesse ja ettevõtetesse.

Vaimustunud külalised

Projekti raames külastas möödunud nädalal Harku valda ja selle haridusasutusi 12-liikmeline Mus'i provintsi delegatsioon, kuhu kuulusid kohaliku regionaalse hariduskeskuse projektijuhid ja üksuste juhid, ülikooli õppejõud ning Mus Anatolian keskkooli direktor.

Türgi haridustöötajad avaldasid suurt huvi valla hariduskorralduse vastu ning olid vaimustatud kõigist meie asutustest. Kiideti Tabasalu Ühisgümnaasiumi laialdasi võimalusi huvi- ja sporditegevuses, Rannamõisa lasteaia ning Vääna-Jõesuu kooli looduslähedust ja lapsesõbralikku keskkonda ning Vääna Mõisakooli ajaloolist atmosfääri ja hubasust.

Kuigi esmapilgul võib tekkida kahtlus, kuivõrd kaks nii erineva geograafilise asukoha ja kultuuritaustaga riiki, nagu Türgi ja Eesti, omavad sarnaseid probleeme või perspektiive haridusalaseks koostööks, siis ühisel seminaril leiti, et väga palju on laste kasvamist ja haridust puudutavaid teemasid, mis on mõlemale osapoolele ühised.

Ühised probleemid

Harku vallas 2011. aastal läbiviidud projekti "Varajane märkamine ja aitamine" raames kaardistati murekohad, mis esinevad vähemal või rohkemal määral Harku valla ja küllap ka paljudes teistes Eesti koolides. Probleemidena toodi välja koolikohustuse mittetäitmine, õpi- ja käitumisraskused, aastatega kasvanud aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega laste osakaalu kasv, purunenud perekonnad, sotsiaalne tõrjutus. Kiiresti muutuvas ajas esilekerkivate tõsiste probleemidega kokku puutudes puudub lastel sageli edukaks toimetulekuks vajalik tugisüsteem. Samuti vajavad lapse arenguga seotud väljakutsetega hakkama saamiseks tuge nii pedagoogid kui lapsevanemad.

Kõik nimetatud probleemid olid tuttavad ka Türgi haridustöötajatele ning koostöös lepiti kokku projekti tegevused sooviga arendada kõigi osapoolte toimetulekuoskusi ning parandada motivatsiooni ja positiivset ellusuhtumist. Tegemist on sihtasutus Archimedes Comenius Regio programmiga, milles osalevad kaks riiki. Harku valla partneriks selles projektis on Türgi Mus'i provintsi kohalik hariduskeskus.

Projekti periood on 2013. aasta septembrist kuni 2015. aasta juunini ning seda rahastatakse Euroopa Liidu üldhariduse toetusprogrammi Comenius Regio vahenditest.