Lugeja rääkis ka, et ajal, mil tema Pinna tänava teeninduspunktis käis, ei olnud seal ühtegi inimest, kelle käest nõu või abi küsida. “Üks väliseesti proua oli hädas fotoautomaadi puutetundliku ekraaniga, juhendasin siis teda ise,” sõnas lugeja. Samas, dokumentide kättesaamise ajal oli politseivormis inimene olemas, kes hädalisi juhendas.

Olles kogemuse võrra targem, et elavas järjekorras läheb kaua aega, proovis lugeja dokumentide kättesaamiseks aega broneerida. Esimene vaba aeg oli aga alles kahe nädala pärast. “Läksin siiski ise kohale, sest nii pikalt polnud võimalik oodata. Nüüd olin juba targem ja võtsin raamatu kaasa. Päris hea hulga sain läbi lugeda, sest ka nüüd oli ooteaeg ligi tund,” rääkis ta ja lisas, et oli kuulda, kuidas paljud inimesed helistavad töökohta ja vabandavad, et neil läheb arvatust palju kauem aega.

Põhja prefektuuris on vaid kaks teeninduspunkti

“Tallinna inimestel on võimalik külastada kahte teenindust, Lasnamäel asuvat Pinna tänava teenindust ja Tammsaare teenindust. Kuna Pinna teenindus on väiksem, siis on seal ka vähem aegu broneeringuks. Samas on näiteks tänase seisuga mai kuusse võimalik kenasti aega saada Tammsaare teenindusse,” kommenteeris olukorda PPA peaekspert Irina Rossinskaja.

Ta lisas, et kõikides teenindustes teenindatakse kliente ka üldjärjekorra alusel ehk ilma broneeringuta on võimalik teenindusse kohale minna ja oodata nn elavas järjekorras.

Teeninduste arv vähenes vaid Tallinnas, kuid see tähendab, et terve Põhja prefektuuri peale on nüüd alles vaid kaks teeninduspunkti, mõlemad pealinnas. Novembrist suleti Sõle ning Vilmsi tänava teenindused ja avati nende asemel uus teenindussaal Tammsaare teel. “Suletud Sõle ja Vilmsi teenindused olid ajale jalgu jäänud ning tingimused ei rahuldanud enam ei klientide ega töötajate vajadusi. Uue teeninduse ruumid ja töötingimused on paremad ning seda on näha ka külastajate tagasisidest,” selgitas peaekspert ning lisas, et nende andmetel on kliendid on uue teeninduse Tammsaare teel väga hästi vastu võtnud. Kui Sõle teeninduse soovitusindeks oli 49%, siis Tammsaare teeninduse soovitusindeks on 80%.

Teeninduspunkte vähendati sügisel

Teeninduspunkte vähendati möödunud aasta septembris, mil muudeti ka teeninduste lahtiolekuaegu. “Analüüsisime, kui palju kliente ning millistel kellaaegadel meie teenindusi enim külastavad ning sellest lähtuvalt said vastavad lahtiolekuajad ka valitud. Selgus, et kõige rohkem eelistavad inimesed käia teenindustes hommiku poole,” rääkis Rossinskaja.

Teeninduspunktide külastatavuse arvud on erinevad, näiteks Tammsaare teenindust külastab iga päev keskmiselt 900-1000 inimest.

“Järjekordade pikkused sõltuvad nädalapäevast ja kuupäevast, kindlasti on kuu alguses ja nädala alguses rohkem inimesi. Alati on võimalik tasuda eelnevalt riigilõivu ja teha foto ning sellega lühendada oma ooteaega teeninduses,” soovitas Rossinskaja.

Ka politsei enda kodulehel on kirjas, et kõige pikemad järjekorrad on praegu PPA Tallinna ja Tartu teenindussaalides, kus kohati tuleb arvestada kuni tunnise ooteajaga.